Find budskabet der virker…

God forberedelse baner vejen
Det lyder enkelt, og det skal det også ende med at være, altså budskabet! God forberedelse baner vejen. Start med at gøre dig nogle tanker om din forretning og dine kunder.
Definer din forretnings unikke kvaliteter. Hvis det er lidt af en mundfuld, så kom nemt videre. Find inspiration i artiklen: Skil dig ud fra mængden!
Med konkret viden om din forretnings unikke kvaliteter skal du nu helt tæt på din målgruppe. Du har garanteret et ret godt billede af, hvem du handler med, men hvis du kan forfine din viden, er det øvelsen værd. Viden om deres drømme, ønsker og udfordringer, giver dig gode kort på hånden. Hent inspiration i artiklen: Sådan får du styr på din målgruppe.
Med en ramme om dine unikke kvaliteter og viden om dine kunder, har du et solidt afsæt for indholdet til din historie og dit budskab. Styrk dit budskab med storytelling, som er den gode fortælling, der rammer dine kunder i øjenhøjde og møder deres ønsker og behov – en fortælling dine kunder kan relatere til.
4 tips til dine kampagner
Opbyg dit kendskab, lav et skarpt budskab, skab præference og handling til køb
1. Opbyg kendskab
Med en rød tråd i hele din kommunikation, vil du opnå kendskab og styrke dit brand. Logo, farver, skrifttyper og værdier skal gå igen i alt dit materiale, uanset hvilken platform du møder dine kunder. Vær konsekvent!
2. Et skarpt budskab
“Less is more”! Gør dit budskab simpelt. Vi anbefaler max. 1-2 budskaber pr. eksponering. Få informationer og få budskaber giver overblik, og du undgår, at dine budskaber kæmper om opmærksomheden.
3. Skab præference
Billeder er ikke bare ligegyldigt fyld. Rigtigt udvalgt kan de være værdifuldt blikfang, der skaber merværdi for din annonce. De er ekstra gode, hvis de vækker den rigtige følelse hos modtageren – f.eks. kan de medvirke til at skabe loyalitet og troværdighed.
Billeder kan også skabes med lyd! Med kendte lyde skabes ”billeder” og følelser hos modtageren. En god historie vil dog ofte gøre sig bedst i længere radiospots, men tiden og investeringen kan være godt givet ud.
4. Handling til køb
Sæt dig altid i kundens sted og gør opmærksom på dennes udbytte og de fordele, som opnås ved at gøre brug af netop dit produkt eller din serviceydelse. Og husk din “Call to action” eller på dansk: Hvad vil du have din kunde til? Giv formuleringer, der er nemme at forstå og som har høj synlighed. Ved printannoncer kan et eksempel være “tilbudsannoncering med en begrænset periode”. I online-bannere kan du benytte link til konkrete produkter eller kontaktoplysninger på dit site med en ”klik her” eller ”køb her”. Du har fanget budskabet, ik?