Fang dine kunder hvor de er, når de er der…

Hvor, hvornår og hvor ofte?
At timing og synlighed overfor dine nuværende og potentielle kunder er vigtig for din forretning, er du 100% med på. Men vidste du, at 49% af dine potentielle kunder allerede ved, hvor de forventer at handle, før deres behov opstår?
Hvornår, hvor ofte og hvor du er synlig, har betydning for effekten af din markedsføring. Vil du huskes og vælges af dine kunder, er det afgørende, at du er synlig og kendt i markedet hele tiden. Ved kontinuerlig synlighed huskes og genkendes du, og kunderne vil være tilbøjelige til at vælge dig, når behovet for produktet/ydelsen opstår.
Er dine kunder på udkig hele tiden?
Ja! I hvert fald det meste af tiden. Og de søger efter dit produkt/din ydelse. Selvfølgelig kan der være naturlige lav-perioder, og faktisk har du muligheden for at få en gratis historik over ord, der er søgt på de seneste 12 måneder i Danmark. Det giver dig en indikation af, om der er perioder, hvor du skal være ekstra synlig.
Maksimal effekt af din markedsføring
Med en markedsføringsplan, der tager højde for frekvens, timing og dækning, og med prioritering af kampagnetyper, er du godt på vej. Det giver dig overblik, og du opnår maksimal effekt af din markedsføring.
Du skal selvfølgelig også have styr på hvilke medier, der virker bedst for dine budskaber. Det kan du læse mere om i artiklen: Sådan vælger du de rigtige medier
Du bliver ikke ladt alene! Sagt i al ubeskedenhed, har vi ret godt styr på, hvilke greb der virker. Vi vil gerne hjælpe dig i gang med en komplet markedsføringsplan helt gratis. Book dit møde med en lokal medierådgiver her.