Thomas’ Bilsyn har med annoncering hos JFM øget omsætningen med 600%

Thomas’ Bilsyn har med annoncering hos JFM øget omsætningen med 600%

Thomas’ Bilsyn har haft stor tilgang til kundekartoteket og øget omsætningen med 600% over en 6-årig periode

Udfordring

Thomas Hammergaard fra Thomas’ Bilsyn har siden 2014 serviceret køretøjer i egne synshaller i Vejle og Horsens. Da Thomas startede sin virksomhed, havde han en nogenlunde idé om, hvordan han skulle markedsføre sin forretning ud fra tidligere erfaring med bl.a. hjemmesideopbygning og SEO. Da Thomas’ Bilsyn gik fra at syne erhvervskøretøjer til også at syne private køretøjer, var han nødt til at tænke ud af boksen. Han havde brug for en annonceringsform, som i større grad henvendte sig til privatpersoner.

Idé

Thomas blev kontaktet af Sussie, der er specialist hos JFM. Hun foreslog først annoncering i JFMs printmedier. Senere foreslog Sussie annoncering via radio, som sammen med printannonceringen for alvor satte skub i kundetilgangen.

Resultater
  • Thomas’ Bilsyn satte turbo til sin eksisterende markedsføring, med radiospots på JFMs radiokanaler lokalt i Vejle
  • Radiospots har over en 6-årig periode bidraget til en øget omsætning på 600%
  • Thomas’ Bilsyn oplever større kundetilgang fra Vejle og omegnsbyer som Jelling, Hedensted, Billund og lignende, og de vælger ham, fordi de ”kender” ham fra radioen
estimerede eksponeringer på 1 år*

Lokalområdet kender Thomas’ Bilsyn

Thomas’ Bilsyn syner som de eneste i lokalområdet både privat- og erhvervskøretøjer i deres Vejle-afdeling. I Horsens syner de privatkøretøjer. Det særlige ved Thomas’ Bilsyn er, at de ikke kun syner biler. De syner nemlig alle slags køretøjer; både høje og lave, tynde og brede. Dvs. alt fra busser til motorcykler, og biler til campingvogne.

Thomas havde godt styr på den digitale del af forretningen, men ønskede et større fokus på privatkunder, da han udvidede Vejle-afdelingen fra at være udelukkende for erhvervskunder til at betjene både erhvervs- og privatkunder. Derfor havde Thomas’ rådgiver hos JFM, Sussie, først anbefalet annoncering i printmedier. Senere anbefalede Sussie at kombinere print med radioannoncer, hvilket satte turbo på forretningsudviklingen. Med radiospots matchende hans ønsker og behov om at øge lokalkendskabet, fik han opfyldt sine ønsker! Radiospotsne kører fast – på 3. år – 180 gange om måneden i Vejle og omegn på hhv. VLR, Skala.fm og Classic.fm.

Thomas’ Bilsyn har, trods mindre god geografisk lokation, som Thomas selv siger, fået fat i en stor kundekreds i og omkring Vejle med annoncering i JFM´s lokalradioer.

Billede af Thomas Hammergaard

”Det var svært for os at få fat i privatpersoner, indtil vi slog over i radioannoncer. Efter vi gjorde det, har vi oplevet større kundetilgang år efter år, som naturligvis viser sig på omsætningen og vores resultater”

Hvordan kan sådan et radiospot lyde?

Lyt til et radiospot, som blev produceret til Thomas’ Bilsyn og sendt i Radio Vejle. Bemærk venligst at alle tilbud og/eller nyheder som præsenteres i radiospottet kan være udgået.

Resultatet af radioannoncerne hos JFM kan mærkes

  • Thomas mærker en markant forskel fra før de kørte radioannoncer til nu. Det virker, og derfor fortsætter han!

Thomas Hammergaard fortæller, han er utrolig tilfreds med resultaterne af sin radioannoncering, og han fortsætter gladeligt. Udfordringen med tilgang af privatkunder blev løst ved øget markedsføringsindsats lokalt gennem print- og særligt radioannoncer.
JFMs radiostationer rammer ugentligt 786.000 danskere, hvor JFMs radiostatoner i Vejle -VLR, Skala.fm og Classic.fm, ugentligt rammer 37.000 af dem.

Samarbejdet mellem Thomas’ Bilsyn og JFM har været en succes! Thomas Hammergaard fortæller, at han er mere end tilfreds med resultaterne af sin annoncering, og han ser frem til det fortsatte samarbejde.

Vil du vide mere om Radio? Få et overblik over Radio her

*estimeret vha. Gallups Lokalradio Index – 2. halvår 2022

Har du brug for hjælp til digital annoncering?

Kontakt os Book møde

Kan vi hjælpe?

Vi sidder klar ved telefonen mandag-torsdag fra 8.00-16.00 og fredag fra 08.00-15.30.
Du kan også altid sende os en mail på: markedsfoering@jfmedier.dk – så vender vi tilbage hurtigst muligt.

Book et møde i dag og få lagt en gratis markedsføringsplan

Navn*
Firma*
CVR nummer*
Arbejdsmail*
Telefon*
Indtast mødeinformationer
Foretrukne dage
Kommentar

Få større effekt af din markedsføring, få styr på dine unikke kvaliteter

Har du helt styr på dine unikke kvaliteter? Altså hvordan du skiller dig ud fra mængden, så kunderne vælger dig fremfor konkurrenten?

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og få en guide til at skille dig ud fra dine konkurrenter og få flere kunder i ”butikken”.

Indtast dine kontaktoplysninger her*
Fornavn
Efternavn
Virksomhed
Din arbejds e-mail
Jeg accepterer nedenstående samtykke

2 Håndværkere som arbejder med tagkonstruktion

Nyhedsbrevet, der styrker din markedsføring
*Ved tilmelding: Når du samtykker til modtagelse af nyhedsbreve fra Jysk Fynske Medier P/S, accepterer du modtagelse af elektroniske nyhedsbreve, som indeholder nyheder, markedsføringstiltag, konkurrencer samt tilbud om deltagelse i sociale og fagligevents for Jysk Fynske Medie samt udvalgte datterselskaber og egene brands. klik her for en komplet oversigt over udvalgte datterselskaber og brands. Du kan til enhver tid tilbagekalde dit samtykke via linket i bunden af den tilsendte e-mail eller ved henvendelse. Læs vores privatlivs- og cookiepolitik her