Sydtrafik – radiokampagner gav flere passagerer

Flere passagerer – det kører for Sydtrafik
Glæden hos Sydtrafiks buschauffører blev tydelig, da kampagnen gav dem flere passagerer, og de ikke længere skulle køre rundt om natten med tomme busser.
“Der var behov for, at flere brugte busserne hjem fra julefesterne, så vi lavede en radiokampagne på tværs af de lokale radiostationer i det jyske område” – siger Stefan Mortensen medierådgiver hos JFM.
Kampagnen gav en tydelig stigning i antal passagerer, og Sydtrafik har indtrykket af, at deres image er blevet bedre, især blandt de unge.
”Kampagnen gentages årligt, men vi har skruet godt op de sidste par år – både på radio og de sociale medier – busserne kører jo alligevel, så vi kan lige så godt få så mange med, som muligt ”
– fortæller Joan Asmussen, Marketingassistent ved Sydtrafik
“Kampagnen gentages årligt, men vi har skruet godt op de sidste år “
Joan Rasmussen, SydtrafikHistorien kort fortalt
Fra situation til resultat
Situationen
Sydtrafik ønskede at få flere passagerer – unge som voksne – til at bruge bussen efter julefesterne.
Løsning
Budskabet blev eksponeret på tværs af lokale radiostationer i det jyske sendeområde i Region Syddanmark.
Resultat
Sydtrafik fik flere passagerer og bed sig fast i folks hukommelse, som alternativt transportmiddel ved festlige lejligheder.
Skal du være synlig hos de rigtige?
Med et professionelt team af medierådgivere kan vi hjælpe dig med en effektiv markedsføringsplan som rammer den helt rigtige målgruppe for dig og din virksomhed.
Få lagt en gratis markedsføringsplan, Book et møde her.