29% stigning i organisk trafik efter SEO-optimering hos JFM

29% stigning i organisk trafik efter SEO-optimering hos JFM

Entreprenørvirksomheden P. Olesen A/S ønskede at teste SEO for at se, om der var en forskel i antal besøgende. Det var der!

Udfordring

HR- & Marketingkoordinator, Tina Kortbæk Jensen, ønskede at teste, om en SEO-optimering af deres hjemmeside kunne løfte den mængde trafik, som deres Google-annoncer genererede – og i det tilfælde, ville de slukke for deres annoncering på Google. Det var ikke uden nervøsitet, at de stoppede deres Google-annoncering til fordel for et større fokus på SEO. P. Olesen A/S var allerede tilknyttet JFM, idet de annoncerede via radiospot og trykte annoncer. For at konkretisere udfordringen i en digital kontekst blev P. Olesen A/S og Tina tilknyttet vores SEO-specialist, Maria.

Idé

Efter ønsket om at ville fokusere mere på SEO, begyndte JFM og Maria at optimere virksomhedens hjemmeside ved bl.a. at videreudvikle på eksisterende tekstindhold med fokus på udvalgte søgeord, øge fokus på meta data, schema markup samt optimering af deres ”Google Business”-profil. Den samlede handlingsplan og udførelse gav P. Olesen A/S en stigning i den organiske trafik til hjemmesiden samt en tydelig forbedring af deres placeringer på Google.

Resultater
  • Den organiske trafik på hjemmesiden er steget med 29%
  • 26% stigning i Google-placeringer på trackede søgeord
  • Efter Google-annoncerne blev slukket, har der stadig været en stigning på tværs af alle marketingskanaler med 9,3%
%
stigning i antal besøgende i sammenligningsperioden*
%
stigning i organisk trafik
%
stigning i Google-placeringer

P. Olesen A/S styrkede medieindsatsen med SEO

Entreprenørvirksomhed P. Olesen A/S har mere end 50-års erfaring i nedbrydning – herunder nedskæring, skrotning, miljøsanering og genbrug. Virksomhedens hovedkontor ligger i Hovedgård ved Horsens, men er til stede i hele landet med afdelinger i Fredericia, Hasselager, Roskilde og Ringsted.

Virksomheden ønskede i højere grad at fokusere på organisk trafik i form af SEO-optimering. De anvendte i forvejen bl.a. radioreklamer, trykte medier, fysiske bannere og ”beach flag” i deres markedsføring. Det nye fokus på SEO-optimering var derfor et led i at styrke deres digitale indsats.

Med Google-annoncer på standby var Tina fra P. Olsen A/S en anelse nervøs for, om SEO-arbejdet alene kunne bære trafikken til hjemmesiden, som Google-annoncerne tidligere understøttede. Det har dog gået over al forventning, og de har oplevet en fortsat stigning i al trafik på tværs af markedsføringskanaler. Det intensive arbejde med SEO har desuden resulteret i, at P. Olesen A/S kravler op i Googles-placeringer på udvalgte søgeord, som i sidste ende fremmer en øget kendskabsgrad  – og dermed også flere potentielle kunder.

Billede af HR-& Marketingkoordinator ved P. Olesen, Tina Kortbæk Jensen

Efter vi begyndte at få
SEO-optimeret vores hjemmeside, har vi mærket en stigning i den trafik, hjemmesiden genererer sammenlignet med før, så det har tydeligt gjort en positiv forskel for os.

Eksplosiv stigning på tværs af markedsføringskanaler efter SEO-optimering hos JFM

  • P. Olesen A/S er i sammenligningsperioden – dvs. perioden november 2022 til januar 2023 sammenlignet med SEO-indsatsperioden fra februar til april 2023, gået fra at få 20.100 besøg til 44.800 besøg – dvs. en stigning på 123%*
  • P. Olesen A/S har derudover oplevet en stigning i deres klikrate på 360%

Beslutningen om at teste SEO-optimering vs. Google-annonceringer har vist sig at være en succes!
HR- & Marketingkoordinator, Tina Kortbæk Jensen, fortæller, at de har mærket en positiv forskel efter optimeringen. Casen er et godt eksempel på, at et strategisk arbejde med SEO kan være med til at løfte Google-placeringerne og dermed sikre flere potentielle organiske kunder.

Samarbejdet har været en succes, og Tina Kortbæk Jensen er glad for den ”value for money”, de har opnået ved at have større fokus på SEO-optimeringen igennem JFM.

Vil du vide mere om SEO? Få et overblik over SEO her

Har du brug for hjælp til digital annoncering?

Kontakt os Book møde

Kan vi hjælpe?

Vi sidder klar ved telefonen mandag-torsdag fra 8.00-16.00 og fredag fra 08.00-15.30.
Du kan også altid sende os en mail på: markedsfoering@jfmedier.dk – så vender vi tilbage hurtigst muligt.

Book et møde i dag og få lagt en gratis markedsføringsplan

Navn*
Firma*
CVR nummer*
Arbejdsmail*
Telefon*
Indtast mødeinformationer
Foretrukne dage
Kommentar

Få større effekt af din markedsføring, få styr på dine unikke kvaliteter

Har du helt styr på dine unikke kvaliteter? Altså hvordan du skiller dig ud fra mængden, så kunderne vælger dig fremfor konkurrenten?

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og få en guide til at skille dig ud fra dine konkurrenter og få flere kunder i ”butikken”.

Indtast dine kontaktoplysninger her*
Fornavn
Efternavn
Virksomhed
Din arbejds e-mail
Jeg accepterer nedenstående samtykke

2 Håndværkere som arbejder med tagkonstruktion

Nyhedsbrevet, der styrker din markedsføring
*Ved tilmelding: Når du samtykker til modtagelse af nyhedsbreve fra Jysk Fynske Medier P/S, accepterer du modtagelse af elektroniske nyhedsbreve, som indeholder nyheder, markedsføringstiltag, konkurrencer samt tilbud om deltagelse i sociale og fagligevents for Jysk Fynske Medie samt udvalgte datterselskaber og egene brands. klik her for en komplet oversigt over udvalgte datterselskaber og brands. Du kan til enhver tid tilbagekalde dit samtykke via linket i bunden af den tilsendte e-mail eller ved henvendelse. Læs vores privatlivs- og cookiepolitik her