Miljøfoder A/S mærker effekten af lokal synlighed gennem JFM

Miljøfoder A/S mærker effekten af lokal synlighed gennem JFM

Miljøfoder A/S´s  beslutning om opbremsning af annoncering blev en ommer, fordi det havde direkte og negativ indvirkning på omsætningen

Udfordring

Miljøfoder A/S og direktøren Karsten Bank kender til udfordringen, som så mange andre virksomheder; vigtigheden i at blive genkendt, være synlig og med det skabe sorte tal på bundlinjen. Derfor kontaktede Karsten og marketingchef Line Jakobsen markedsføringsafdelingen hos JFM for at høre nærmere om annonceringsmulighederne i radioen i og omkring Viborg. Det blev starten på et mangeårigt og frugtbart samarbejde mellem Miljøfoder og JFM.

Idé

Miljøfoder startede i sin tid med radioannoncerne, fordi Karsten havde gode erfaringer med det fra virksomhedens anden afdeling i Ikast. Siden da, er der løbende bygget på den samlede markedsføringsindsats – der med tilføjelse af avisannoncer til strategien, rammer bredt og sikrer maksimal synlighed i lokalområdet. I dag består den årlige medieaftale af både radio- og avisannoncer, der sikrer Miljøfoder budgetvenlig markedsføring.

Kvaliteterne ved avis- og radioannoncer gør, at Miljøfoder rammer potentielle kunder i deres dagligdag – hvad end de hører radio eller læser avisen.

Resultater
  • Miljøfoder prøvede et år at stoppe for radio- og avisannoncerne og mærkede et tydeligt fald i omsætningen og på bundlinjen. Året efter startede de annoncerne op igen!
  • Med Miljøfoders 40 månedlige radiospots får de 148.440 eksponeringer pr. måned lokalt i Viborg – eller det der svarer til 1.781.280 eksponeringer pr. år*
estimerede månedlige eksponeringer*
~
læsere rammer Miljøfoder i Viborg Nyt pr. annonce

Et fokus på markedsføring i lokalområdet, giver Miljøfoder løbende kundetilstrømning

Miljøfoder A/S blev stiftet i 1994 af Karsten Bank og hans far, Søren Bank. Virksomhedens primære beskæftigelse er salg af alle slags artikler til hobbylandbrug – dvs. produkter til kæledyr, have, gødning, frø, jord, hegnsartikler og lignende. Målgruppen er bred, idet den blot er defineret som folk med dyr og hobbylandbrug. Derfor har virksomheden også haft succes med at ramme bredt gennem annoncerne i både radioen og i lokalsprøjten i Viborg, Viborg Nyt.

Karsten Bank har en lang historik ved JFM. Derfor har der også været skiftende fokus, og Miljøfoder har endda helt haft stoppet annonceringen et år. Det havde negativ effekt på bundlinjen, og virksomheden henvendte sig året efter hos JFM , for at genoptage annonceringen. Karsten og Miljøfoder kan derfor tydeligt mærke, at de øger synligheden og genkendeligheden ved kunderne.

Billedet viser Karsten Bank, adm. direktør for Miljøfoder

”Et år stoppede vi vores radio- og avisannoncer hos JFM, og vi kunne tydeligt mærke, at omsætningen faldt. Året efter startede vi annoncerne op igen, og har fortsat lige siden. Synlighed er altafgørende for os, og det får vi igennem annoncerne”

Hvordan kan sådan et radiospot lyde?

Lyt til et radiospot, som blev produceret til Miljøfoder og sendt i Radio Viborg. Bemærk venligst at alle tilbud og/eller nyheder som præsenteres i radiospottet kan være udgået.

Annoncerne giver Miljøfoder synlighed og kendskab som kan mærkes på bundlinjen

  • Miljøfoder laver etårige aftaler med JFM for at sikre et stabilt og sikkert kundeflow til en favorabel pris. Dét giver dem en god tilstrømning af kunder
  • Igennem annoncerne mærker Miljøfoder en tydelig forskel på bundlinjen, idet synligheden og kendskabet i og omkring Viborg opretholdes

Miljøfoder ønskede at sikre et stabilt kundeflow og maksimal synlighed i og omkring Viborg. Det lykkedes igennem en strategisk markedsføringsplan med fokus på radio- og avisannoncer.

Miljøfoder og JFM´s samarbejde er en succes. Det fortæller den tilbagevendende årlige samarbejdsaftale, som sikrer, at vi sammen, både hos Miljøfoder og JFM, skaber resultater.

Vil du vide mere om Radio? Få et overblik over Radio her

*estimeret vha. Gallups Lokalradio Index – 2. halvår 2022.

Har du brug for hjælp til digital annoncering?

Kontakt os Book møde

Kan vi hjælpe?

Vi sidder klar ved telefonen mandag-torsdag fra 8.00-16.00 og fredag fra 08.00-15.30.
Du kan også altid sende os en mail på: markedsfoering@jfmedier.dk – så vender vi tilbage hurtigst muligt.

Book et møde i dag og få lagt en gratis markedsføringsplan

Navn*
Firma*
CVR nummer*
Arbejdsmail*
Telefon*
Indtast mødeinformationer
Foretrukne dage
Kommentar

Få større effekt af din markedsføring, få styr på dine unikke kvaliteter

Har du helt styr på dine unikke kvaliteter? Altså hvordan du skiller dig ud fra mængden, så kunderne vælger dig fremfor konkurrenten?

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og få en guide til at skille dig ud fra dine konkurrenter og få flere kunder i ”butikken”.

Indtast dine kontaktoplysninger her*
Fornavn
Efternavn
Virksomhed
Din arbejds e-mail
Jeg accepterer nedenstående samtykke

2 Håndværkere som arbejder med tagkonstruktion

Nyhedsbrevet, der styrker din markedsføring
*Ved tilmelding: Når du samtykker til modtagelse af nyhedsbreve fra Jysk Fynske Medier P/S, accepterer du modtagelse af elektroniske nyhedsbreve, som indeholder nyheder, markedsføringstiltag, konkurrencer samt tilbud om deltagelse i sociale og fagligevents for Jysk Fynske Medie samt udvalgte datterselskaber og egene brands. klik her for en komplet oversigt over udvalgte datterselskaber og brands. Du kan til enhver tid tilbagekalde dit samtykke via linket i bunden af den tilsendte e-mail eller ved henvendelse. Læs vores privatlivs- og cookiepolitik her