Annoncer i lokale aviser gør botex Viborg kendt i lokalområdet

Da Lars Gramberg overtog botex-butikken i Viborg, havde de brug for at øge kendskabsgraden i lokalområdet. Avisannoncerne leverede på den front!
Udfordring
Da Lars overtager botex Viborg i januar 2021, er det en forretning der halter på kendskabsgraden, særligt fordi virksomheden er flyttet fra Viborg centrum til den vestlige del af byen. Med Lars’ mere end 15 års erfaring fra selvsamme søsterbutik i Skive, var han klar over, at kendskab til butikken i Viborg krævede lokal synlighed. Hvordan griber man den opgave an? Lars rakte ud til JFM i Viborg, og med en samlet medieplan, hvori lokalaviserne i Viborg indgik, var det løsningen, der gjorde forskellen.
Idé
Siden foråret 2021 har Lars indrykket annoncer i ugeaviserne Viborg Nyt og Møldrup-Aalestrup. Annoncerne skulle først og fremmest sikre at butikken i Viborg havde nok synlighed lokalt. Men annoncerne viste sig at være så effektive, at kendskabsgraden spredte sig ud i oplandet.
Lars´ marketingplan indeholder også digitale medier, hvilket bidrager til den samlede mediestrategi. Tilgangen med at kombinere print- og digitale medier, har været effektiv for botex Viborg. Det suppleret med indsigt i, hvad der rører sig i lokalsamfundet, danner grundlag for en medieanbefaling, hvor marketingkronerne er bedst investeret.
Resultater
- Lars fortæller, at han valgte JFM, da han skulle bruge en samarbejdspartner, som kunne eksekvere på den synlighed, botex Viborg havde brug for
- Botex Viborg-annoncerne når samlet ud til 44.000 ugentlige læsere i ugeaviserne Viborg Nyt og Møldrup-Aalestrup
Botex Viborgs annoncer blev bragt i følgende aviser:

“Vi har haft meget glæde af at køre annoncer i de lokale aviser i Viborg. Det har både understøttet og øget vores kendskabsgrad hos viborgenserne“
Avisannoncer sikrer en kontinuerlig genkendelighed hos kunderne
Botex er Danmarks største frivillige gardinkæde med 37 butikker fordelt i landet og på Færøerne. Kæden specialiserer sig i at sælge inspiration til boligindretning med et fokus på trivsel og godt indeklima – både til private og erhverv. Derudover monterer botex gardiner og solafskærmning, hvorfor der dagligt kører 60 ”gardinbusser” rundt i landet og servicerer. Botex-butikkerne rådgiver indenfor bolig- og tekstilinteriør såsom dyner, puder, sengetøj, gardiner og diverse, for at finde den bedst-designede løsning til netop dit behov.
Den lokale indehaver af botex Viborg er Lars Gramberg, som overtog butikken i januar 2021. Lars kommer fra selvsamme søsterbutik i Skive, hvor han stadig er indehaver. Siden Lars overtog butikken, har fokus været at øge kendskabsgraden til botex Viborg. Løsningen har været en samlet mediestrategi, hvor avisannoncerne har været det understøttende element for den lokale synlighed.
Lars kan mærke at kendskabsgraden, på de to år annoncerne har kørt i avisen, er steget. Annoncerne bidrager til, at avislæsere kontinuerligt bliver mindet om botex Viborg.
Lars valgte avisannoncer, for at understøtte kendskabsgraden lokalt
- Botex Viborg har, med kontinuerlig annoncering i ugeaviserne, kombineret med øvrig markedsføring, øget kendskabsgraden
Lars Gramberg og botex Viborg har effektivt implementeret en samlet mediestrategi, som understøtter den fortsatte udvikling af forretningen. Botex Viborg og JFMs samarbejde er en succes. Lars fortæller, at han er meget tilfreds med effekten af hans markedsføringsinvestering.