“Vi har fordoblet vores indtjening, siden vi gik live i radioen” – dét har resulteret i, at Susanne er gået fuldtid

Susanne Elmstrøm valgte at gå på fuldtid i hendes virksomhed – det krævede flere kunder i butikken – og dét lykkedes.
Udfordring
Godhund.dk har siden 2009 været drevet som deltidsbeskæftigelse af ejeren Susanne Elmstrøm. Med beslutningen om at gå fuldtid på Godhund.dk i 2022, var udfordringen at øge kendskabsgraden og skaffe nye kunder til forretningen. Radio Viborg blev løsningen på Susannes udfordringer! Sammen med den lokale medierådgiver hos Radio Viborg, Henrik, fik de udarbejdet en markedsføringsplan, som skulle vise sig at give pote (😉).
Idé
Med afsæt i Susannes ønske om flere potentielle kunder, var valget på radioannoncer oplagt. Radioen rammer et bredt publikum og kan være med til at sikre høj lokal synlighed. Lige netop de kvaliteter ramte ind i de behov, Susanne og Godhund.dk havde.
Resultater
- Godhund.dk’s radiospots bliver afspillet 3 gange dagligt i Viborg og Bjerringbro, som svarer til 1.095 spotafviklinger årligt. Dvs. de afspillede radiospots kan blive eksponeret for cirka 139.000 ugentlige lyttere, hvilket giver dem 6.272.160 estimerede eksponeringer årligt*
- Susanne fortæller, at radioannoncerne har været med til at fordoble hendes indtjening
En målrettet indsats på radioannoncering øgede kendskabsgraden til Godhund.dk
Godhund.dk udbyder hundetræning til lokalområdet i og omkring Viborg. Ejeren, Susanne Elmstrøm, har holdtræning på flere niveauer, men kører også gerne ud til kunder, hvis det passer bedre hos den enkelte. Den service er vigtig, for Susanne ved, hvor meget træningen gør for både hund, ejer og husfreden.
Det at have en hund, der ikke vil samarbejde, kan nemlig blive en belastning mere end at den firbenede bliver familiens bedste ven, fortæller Susanne.
Sammen med sin medierådgiver, Henrik, valgte Susanne og Godhund.dk en markedsføringsplan med hovedfokus på radioannoncer. Målet var at øge kendskabsgraden hos potentielle kunder. Det var en god beslutning!
Efterspørgslen på enkelttræninger eksploderede efter radioannoncerne var gået live. Susanne kunne tydeligt mærke, at hun efter sine radiospots har fået flere henvendelser om hjemmetræning. Susanne er meget tilfreds med resultaterne, der har sikret hende, at hun kan arbejde fuldtid med det hun elsker.

”Jeg kan virkelig mærke, at jeg når ud til nye kunder. Når de henvender sig, siger de, at de har hørt om mig i radioen. Og så kan jeg også se, at vi har fordoblet indtjeningen, efter vi begyndte at annoncere i radioen“
Hvordan kan sådan et radiospot lyde?
Lyt til et radiospot, som blev produceret til Godhund.dk og sendt i Radio Viborg. Bemærk venligst at alle tilbud og/eller nyheder som præsenteres i radiospottet kan være udgået.
Susanne kunne med lokalradioen lave det hun elsker på fuld tid
- Godhund.dk har billigt og effektivt kunne sprede deres budskab i lokalområdet ved Viborg samt oplandet ved Bjerringbro
- Susanne har tydeligt kunne mærke en forskel efter radioannoncerne gik live, hvilket har medført, at hun nu kan lave, det hun elsker på fuldtid
Godhund.dk ønskede at øge kendskabsgraden hos potentielle kunder i lokalområdet. Derfor faldt valget på JFMs lokalradio – Radio Viborg. Kampagnen havde effekt fra de første radiospots tonede ud i lytternes ører. Susanne fortsætter af den grund sit samarbejde med JFM.
Susanne fortæller derudover, at hun har været meget tilfreds med servicen, hun oplever at få ved JFM. Aftaler bliver overholdt til punkt og prikke, og der er rum og mulighed for at sparre om den optimale markedsføring med en personlige medierådgiver. Susanne anbefaler JFM. Det er vi oprigtigt glade for. Vi lykkes, når vores kunder lykkes.
Vil du vide mere om Radio? Få et overblik over Radio her
*estimeret vha. Gallups Lokalradio Index – 2. halvår 2022. Kampagnens periode er estimeret pba. hele 2023 og bliver afviklet i Viborg og Bjerringbro.