142% stigning i organiske besøg – Arthur Andersen holder fast i kundetilgangen med omfattende medieindsats

Virksomheden Arthur Andersen ønskede at opretholde kadencen i deres kundeflow. Løsningen blev en bred og sammentømret medieindsats.
Udfordring
Efter påvirkning af samfundsøkonomien og den generelle udvikling i 2022 og 2023, havde Arthur Andersen brug for at opretholde kundetilgangen.
Ønske: Flest mulige lokale skulle kende til den service, Arthur Andersen kunne levere.
Løsning: En geografisk koncentreret medieindsats.
Idé
Direktør, Søren Tinggård, og JFMs lokale mediespecialist, Palle, trak i arbejdstøjet og greb udfordringen! Gennem flere måneder blev forskellige tiltag implementeret. Flere af JFMs produkter – bl.a. SEO og tekstforfatningsarbejde, radioreklamer og Adsolute blev en del af en samlet løsning. Kombinationen af flere medier og udvalgte produkter, for størst mulig lokale effekt, var det helt rigtige valg. Resultaterne er ikke til at tage fejl af.
Resultater
- Radioreklamerne som Arthur Andersen kører, rammer op imod 61.000 ugentlige lyttere i Aarhus-området
- SEO bidrog til en stigning i eksponeringer på Google med 142%, hvilket svarer til ca. 23.500 personer
- Adsolute, dvs. innovative bannerannoncer på JFMs niché- og nyhedssites, skaffede samlet 412.634 eksponeringer til Arthur Andersen, og derfor eksponering overfor en masse potentielle kunder
En samlet medieindsats skaber store resultater
Anpartsselskabet Arthur Andersen Transport er en dansk kran- og transportvirksomhed, som beskæftiger i alt 46 ansatte. Virksomheden holder til i Horsens og Åbyhøj ved Aarhus, hvorfra de servicerer kunder med alt fra krankørsel til træfældning/topkapning, container og affaldssortering og sågar studentervognskørsel. Arthur Andersen henvender sig altså både til privat- og erhvervskunder.
Den naturlige opbremsning i samfundsøkonomien mærkede sig også hos Arthur Andersen, og derfor besluttede Søren Tinggård, at henvende sig til JFM igennem lokalt netværk. Søren kom i kontakt med JFMs mediespecialist, Palle, og sammen fik de defineret den reelle udfordring, og dernæst lagt en mediestrategi sammen.
Mediestrategien blev en ”kombi-pakke” af tre JFM-produkter – Radio, SEO og Adsolute. Radioreklamerne var utroligt effektive til at ramme lokalt, og gav flere potentielle ”her-og-nu” kunder. SEO-arbejdet havde en positiv indvirkning på rangeringen af virksomhedens hjemmeside, hvilket Søren selv beskriver som en langsigtet investering. Det har været et ønske i sig selv at rangere bedre på Google og være skarpere på tekstforfatningsarbejdet. Adsolute, der spreder digitale bannerannoncer på Danmarks største niché- og nyhedssites, havde også god effekt.
En skræddersyet mediepakke gav øget eksponering, øget kundetilgang og mere omsætning – på både kort og lang sigt.

“Vi havde brug for en bred mediestrategi, til at ramme flest muligt i lokalområdet. Derfor kombinerede vi flere af JFMs produkter på samme tid, og det gav resultater, som vi er 100% tilfredse med og kan se en tydelig effekt af”
En samlet løsning tog hånd om Arthur Andersens markedsføring
- Med kombinationen af produkter, kunne Arthur Andersen ramme en bred skare af deres målgruppe og på den måde skabe et solidt fundament for deres markedsføring
- JFMs SEO-indsats bidrager til bedre placeringer på Google, radioreklamerne gav ”her-og-nu” interaktion, og de digitale bannerannoncer gav større digital tilstedeværelse
- Direktør, Søren Tinggård, mærker tydelig effekt af den samlede pakke, og er meget tilfreds med forløbet
Casen er et godt eksempel på, at en samlet mediestrategi, som kombinerer flere medieområder, kan være en effektiv måde at promovere sig overfor for både eksisterende og nye kunder, og i sidste ende understøtte bundlinjen i endnu højere grad.
Søren Tinggård har været meget glad og tilfreds for den samlede pakke, der har øget deres lokale kendskab og skabt et højere kundeflow.