Målrettet Native-artikel høster øget engagement fra skarpt defineret målgruppe

Målrettet Native-artikel høster øget engagement fra skarpt defineret målgruppe

500.000 visninger på 30 dage. AJ Produkter forstærker tilstedeværelse og kendskabsgrad overfor niché målgruppe med Native Advertising

Udfordring

AJ Produkter ønskede at bryde med deres traditionelle tilgang til markedsføring, for at opnå synlighed hos en særlig målgruppe – iværksættere og start-ups. JFMs mulighed for Native-artikler blev tilgangen til at nå den definerede målgruppe i øjenhøjde.

Idé

Med fokus på den gode iværksætterhistorie målrettet iværksættere og start-ups, blev der af JFMs  journalist udarbejdet en Native-artikel. Og kvaliteten af en professionel udarbejdet artikel bliver ”belønnet” af læseren med et større engagement.

Resultater
  • AJ Produkter fik succes med at supplere traditionel markedsføring med en velskrevet Native-artikel
+
visninger på 30 dage

At bryde med den traditionelle markedsføring

Den svenske virksomhed AJ Produkter har i 48 år ekviperet virksomheder med møbler, udstyr og inventar. AJ Produkter beskæftiger globalt omkring 1.000 medarbejdere og opererer i 19 lande – i 30 år med aktiviteter i Danmark – hvor virksomheden tilbyder over 15.000 produkter til kontor, skole, lager, industri og en lang række andre institutioner.

AJ Produkter havde fra start en klar vision om at bryde med traditionel annoncering for at opnå synlighed hos den definerede målgruppe – iværksættere og start-ups – hvilket blev eksekveret med en Native-artikel vinklet i øjenhøjde med relevant indhold for målgruppen.

Thomas Kruse-Theil, Marketing Manager hos AJ Produkter, ønskede at udkomme med en Native-artikel med en høj redaktionel barre, der med et målrettet fokus henvendte sig til målgruppen: Morgendagens beslutningstagere.

Artiklen var konkret udformet som et virksomhedsportræt af en succesfuld start-up med inspirerende og brugbart hands on-indhold, der talte direkte til målgruppen.

“Den gode historie vil i enhver kontekst tiltrække opmærksomhed, og vi prioriterer derfor at præsentere læseren for interessant, spændende og fascinerende content. Koblingen mellem indhold og brand er altafgørende, mens vores store fokus også har været at udkomme på en platform med en stærk troværdighed og høje læsertal – KPI´er, som JFM har leveret på”

AJ Produkter fik øget engagement og kendskabsgrad hos deres målgruppe

  • Native-artiklen opnåede i perioden 9. november til 10. december over 500.000 visninger på JFMs nyhedssite; JydskeVestkysten
  • Native-artiklen resulterede i et øget engagement blandt en ny type målgruppe hos AJ Produkter, hvilket øgede kendskabsgraden
  • Native-artiklen harmonerede desuden glimrende med AJ Produkters generelle markedsføringsstrategi – bl.a. virksomhedens arbejde med SEO.
  • Marketing Manager Thomas Kruse-Theil er tilfreds med effekten af den Native-artiklen.

Samarbejdet mellem AJ Produkter og JFM er en succes. Thomas Kruse-Theil fortæller, at han er meget tilfreds med den professionelle tilgang til udformningen af artiklen, samt perspektivet journalisten har taget på AJ Produkter og casen.

Vil du vide mere om Native? Få et overblik over Native her

Har du brug for hjælp til digital annoncering?

Kontakt os Book møde

Kan vi hjælpe?

Vi sidder klar ved telefonen mandag-torsdag fra 8.00-16.00 og fredag fra 08.00-15.30.
Du kan også altid sende os en mail på: markedsfoering@jfmedier.dk – så vender vi tilbage hurtigst muligt.

Book et møde i dag og få lagt en gratis markedsføringsplan

Navn*
Firma*
CVR nummer*
Arbejdsmail*
Telefon*
Indtast mødeinformationer
Foretrukne dage
Kommentar

Få større effekt af din markedsføring, få styr på dine unikke kvaliteter

Har du helt styr på dine unikke kvaliteter? Altså hvordan du skiller dig ud fra mængden, så kunderne vælger dig fremfor konkurrenten?

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og få en guide til at skille dig ud fra dine konkurrenter og få flere kunder i ”butikken”.

Indtast dine kontaktoplysninger her*
Fornavn
Efternavn
Virksomhed
Din arbejds e-mail
Jeg accepterer nedenstående samtykke

2 Håndværkere som arbejder med tagkonstruktion

Nyhedsbrevet, der styrker din markedsføring
*Ved tilmelding: Når du samtykker til modtagelse af nyhedsbreve fra Jysk Fynske Medier P/S, accepterer du modtagelse af elektroniske nyhedsbreve, som indeholder nyheder, markedsføringstiltag, konkurrencer samt tilbud om deltagelse i sociale og fagligevents for Jysk Fynske Medie samt udvalgte datterselskaber og egene brands. klik her for en komplet oversigt over udvalgte datterselskaber og brands. Du kan til enhver tid tilbagekalde dit samtykke via linket i bunden af den tilsendte e-mail eller ved henvendelse. Læs vores privatlivs- og cookiepolitik her