Målrettet Native-artikel høster øget engagement fra skarpt defineret målgruppe

500.000 visninger på 30 dage. AJ Produkter forstærker tilstedeværelse og kendskabsgrad overfor niché målgruppe med Native Advertising
Udfordring
AJ Produkter ønskede at bryde med deres traditionelle tilgang til markedsføring, for at opnå synlighed hos en særlig målgruppe – iværksættere og start-ups. JFMs mulighed for Native-artikler blev tilgangen til at nå den definerede målgruppe i øjenhøjde.
Idé
Med fokus på den gode iværksætterhistorie målrettet iværksættere og start-ups, blev der af JFMs journalist udarbejdet en Native-artikel. Og kvaliteten af en professionel udarbejdet artikel bliver ”belønnet” af læseren med et større engagement.
Resultater
- AJ Produkter fik succes med at supplere traditionel markedsføring med en velskrevet Native-artikel
At bryde med den traditionelle markedsføring
Den svenske virksomhed AJ Produkter har i 48 år ekviperet virksomheder med møbler, udstyr og inventar. AJ Produkter beskæftiger globalt omkring 1.000 medarbejdere og opererer i 19 lande – i 30 år med aktiviteter i Danmark – hvor virksomheden tilbyder over 15.000 produkter til kontor, skole, lager, industri og en lang række andre institutioner.
AJ Produkter havde fra start en klar vision om at bryde med traditionel annoncering for at opnå synlighed hos den definerede målgruppe – iværksættere og start-ups – hvilket blev eksekveret med en Native-artikel vinklet i øjenhøjde med relevant indhold for målgruppen.
Thomas Kruse-Theil, Marketing Manager hos AJ Produkter, ønskede at udkomme med en Native-artikel med en høj redaktionel barre, der med et målrettet fokus henvendte sig til målgruppen: Morgendagens beslutningstagere.
Artiklen var konkret udformet som et virksomhedsportræt af en succesfuld start-up med inspirerende og brugbart hands on-indhold, der talte direkte til målgruppen.

“Den gode historie vil i enhver kontekst tiltrække opmærksomhed, og vi prioriterer derfor at præsentere læseren for interessant, spændende og fascinerende content. Koblingen mellem indhold og brand er altafgørende, mens vores store fokus også har været at udkomme på en platform med en stærk troværdighed og høje læsertal – KPI´er, som JFM har leveret på”
AJ Produkter fik øget engagement og kendskabsgrad hos deres målgruppe
- Native-artiklen opnåede i perioden 9. november til 10. december over 500.000 visninger på JFMs nyhedssite; JydskeVestkysten
- Native-artiklen resulterede i et øget engagement blandt en ny type målgruppe hos AJ Produkter, hvilket øgede kendskabsgraden
- Native-artiklen harmonerede desuden glimrende med AJ Produkters generelle markedsføringsstrategi – bl.a. virksomhedens arbejde med SEO.
- Marketing Manager Thomas Kruse-Theil er tilfreds med effekten af den Native-artiklen.
Samarbejdet mellem AJ Produkter og JFM er en succes. Thomas Kruse-Theil fortæller, at han er meget tilfreds med den professionelle tilgang til udformningen af artiklen, samt perspektivet journalisten har taget på AJ Produkter og casen.