31% flere organiske brugere med SEO-optimering hos JFM

ETR Service fik 31% flere organiske brugere på deres hjemmeside, flere kunder og sparede arbejdstimer, ved at optimere deres SEO-arbejde med JFM.
Udfordring
ETR Service ønskede at supplere deres annoncer i avisen og bannerannoncer online, med en langsigtet strategi, der havde fokus på deres rangering på Google. De ønskede en mere stabil strøm af kunder, via organiske søgninger, oven i de ”her og nu” kunder, som deres annoncer gav dem.
Løsning
Med afsæt i ETR Service’ ønske om at rangere højere på Google, blev de tilknyttet en SEO-ekspert hos JFM, som hjalp ETR Service med at bruge deres nuværende tekster og SEO-optimere dem. Derudover udarbejdede vi hos JFM en søgeordsanalyse, som hjalp med at udvælge specifikke søgeord, som kunne optimeres.
Resultat
- Mængden af besøgende på hjemmesiden er steget med næsten 31% på organisk trafik
- ETR Service blev over en 6-måneders periode fundet på 173 flere søgeord, og bliver i alt fundet på flere end 700 søgeord
- ETR Service sparede derudover tid og ressourcer ved at få sat deres SEO-indsats i system
Hvad fik ETR Service ud af SEO-optimering fra JFM?
ETR Service er lokaliseret i Ringe på Fyn og sælger udstyr til have, parker og skove, som f.eks. haveredskaber, robotplæneklippere, motorsave og lignende. Derudover har virksomheden autorisation til at reparere maskiner og værktøj samt vinteropbevaring af plæneklippere.
ETR Service har benyttet sig af annoncer i aviser og Display-annoncering hos JFM, men ville gerne have en mere langsigtet marketingsstrategi. Annoncer i avisen og Display-annoncering førte nemlig primært til kunder ”her-og-nu”, så ETR Service havde derfor et ønske om at kombinere dette med en langsigtet strategi, der havde et øget fokus på deres online tilstedeværelse og rangering på Google.
Vi vurderede hos JFM, at ETR Service havde brug for en generel SEO-optimering. Teksterne på hjemmesiden var generelt gode, men de manglede typisk kontekst ift. hvad Google vægter højt.
Derfor startede vi med at lave en søgeordsanalyse med fokus på, at målrette mod specifikke søgeord med henblik på at rangere højere på søgeord omhandlende produkterne. Til dette analyserede vi de tekster, som virksomheden selv havde skrevet, og optimerede dem, sammen med metadata (de links der ligger i Google søgeresultater). Dertil implementerede vi kodestykker på kundens hjemmeside, som hjælper Google med at forstå indholdet, hvilket alt sammen bidrager til en bedre rangering på Google.

“Vi har været rigtig glade for samarbejdet med JFM. Vi har været positivt overraskede over, at det er gået så hurtigt med at få resultater, og den effekt det har haft på forretningen”
Resultater man kan mærke, med SEO-optimering fra JFM
- Efter SEO-optimeringen af hjemmesiden opnåede ETR Service en stigning i nye organiske brugere med næsten 31%
- ETR Service fik mere opmærksomhed på nogle af deres udvalgte produkter – f.eks. robotplæneklippere.
- ETR Service bliver dertil fundet på mere end 700 relevante søgeord i Google
- Fra at bruge lang tid på at skrive tekster og mærke minimal effekt på det organiske kundeflow, har JFM skabt struktur og sparet ETR Service for en masse tid, som de kan bruge på deres forretning.
Med velvalgte søgeord såvel som et øget fokus på at SEO-optimere, har vi altså formået at skabe rigtig gode resultater, der har givet flere kunder til ETR Service. Denne case er et godt eksempel på, at det ofte er små ændringer, der kan have enormt stor betydning for en hjemmesides performance på Google.
Samarbejdet med ETR Service og JFM har været en succes, og hos ETR Service er man positivt overrasket over, at det er gået så hurtigt, med at rangere højere på Google og at kunne se resultater.