3 råd, der løfter din markedsføring fra ok til succesfuld

3 råd, der løfter din markedsføring fra ok til succesfuld

Hvordan sikrer du dig bedst muligt i den kommende tid?

Vi kommer ikke uden om de mange begivenheder i den kommende tid. Begivenheder, hvor du måske gerne vil markedsføre dig.

De kommende måneder byder blandt andet på

· Singles Day
· Black Friday
· Cyber Monday
· Julehandlen
· Januarudsalg
… og meget mere

Begivenheder, hvor det kan være værdifuldt for dig at være synlig over for dine potentielle kunder.

Ved at gå i gang allerede nu har du tid til at skabe en gennemarbejdet plan, hvor du tager højde for de vigtigste faktorer. Og det er da federe end en ’sidste-minuts’-plan, der skal hastes igennem fra gang til gang. Men hvad er så de vigtigste faktorer, der løfter din markedsføring fra at være okay til faktisk at skabe stor værdi?

Her er 3 råd, der hjælper dig mod succesfuld markedsføring:

1. Vær i god tid

Har du en kampagneplan klar flere måneder før fx julehandlen, skal du ikke bruge tid på at planlægge fra uge til uge, når november nærmer sig.

Er du på forkant, har du også bedre tid til at komme på de gode ideer. Du har tid til at gøre dig umage og tænke detaljer ind. Og du kan bruge tid på at skabe en rød tråd og genkendelighed i din annoncering, hvilket er nogle af de bedste forudsætninger for at få succes med din annoncering.

Og endelig betyder det, at du kan fokusere på drift, når julehandlen rammer, frem for hvordan du skal markedsføre dig.

Vidste du at…

… 49% af alle forbrugere har besluttet sig for hvor de vi handle, før end behovet overhovedet opstår?

… De sidste 51% vælger mellem 2-3 alternativer, som de allerede kender?

2. Vær kontinuerlig

Dine potentielle kunder har lettere ved at vælge dig, hvis de kender dig i forvejen. Altså hvis de ofte er blevet eksponeret for dig. Vær derfor kontinuerlig ved at annoncere løbende.

Alle dine potentielle kunder er ikke i markedet hele tiden, men når de er, er det vigtigt, at de genkender dig.

Du kan endda få den til at køre helt automatisk, læs hvordan her.

3. Vær tilstede på de rette medier

Du ved, hvad der adskiller dig fra dine konkurrenter. Men hvor er det bedste sted at fortælle din målgruppe dét? Det skal du have styr på, inden du bruger penge på annoncering.

Hvis du vælger det rette mix af medier, vil din annoncering nemlig dukke op dér, hvor målgruppen er, så de både ser og hører dig på flere forskellige platforme. Så du er kontinuerlig over for dem, du skal være kontinuerlig overfor.

Hvis du derimod tager din markedsføring ad hoc
Hvis du tager det, som det kommer, opnår du sandsynligvis ikke samme resultater for dine penge, som hvis du havde haft en plan. Du misser typisk en mulighed for at skabe omsætning for din virksomhed, da resultaterne af en kortsigtet indsats ofte er mere tilfældige.

Tilmed er det sådan, at forbrugerne ofte har besluttet sig for et køb, før de kommer til en virksomhed. Eller også har de 2-3 alternativer, de kan vælge imellem.

Det kender du sikkert selv. Du ved, hvor du foretrækker at købe dine dagligvarer, og hvor du næst-helst vil købe dem.

Brug for hjælp?

Hvis du vil være dén virksomhed, din målgruppe helst vil handle hos, kræver det en proaktiv indsats. Det er dét, vores medierådgivere kan hjælpe dig med.

Book gratis sparring her.

video

Kontakt os Book møde Nyhedsbrev

Kan vi hjælpe?

Skal vi hjælpe dig godt i gang med din markedsføring?

Ring op eller send en mail, vi sidder klar til at hjælpe dig.

Mediernes styrker

Book et møde i dag og få lagt en gratis markedsføringsplan

Navn*
Firma*
CVR nummer*
Arbejdsmail*
Telefon*
Fire forretningsfolk planlægger markedsføring på kontor
Indtast mødeinformationer
Foretrukne dage
Kommentar

Få større effekt af din markedsføring, få styr på dine unikke kvaliteter

Har du helt styr på dine unikke kvaliteter? Altså hvordan du skiller dig ud fra mængden, så kunderne vælger dig fremfor konkurrenten?

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og få en guide til at skille dig ud fra dine konkurrenter og få flere kunder i ”butikken”.

Indtast dine kontaktoplysninger her*
Fornavn
Efternavn
Virksomhed
Din arbejds e-mail
Jeg accepterer nedenstående samtykke

2 Håndværkere som arbejder med tagkonstruktion

Nyhedsbrevet, der styrker din markedsføring
*Ved tilmelding: Når du samtykker til modtagelse af nyhedsbreve fra Jysk Fynske Medier P/S, accepterer du modtagelse af elektroniske nyhedsbreve, som indeholder nyheder, markedsføringstiltag, konkurrencer samt tilbud om deltagelse i sociale og fagligevents for Jysk Fynske Medie samt udvalgte datterselskaber og egene brands. klik her for en komplet oversigt over udvalgte datterselskaber og brands. Du kan til enhver tid tilbagekalde dit samtykke via linket i bunden af den tilsendte e-mail eller ved henvendelse. Læs vores privatlivs- og cookiepolitik her