Få mere tid til din forretning

Få mere tid til din forretning

Brug tiden rigtigt

Et årshjul giver dig det forkromede overblik over planlægningen af din markedsføring. Samtidig vinder du mere tid til din forretning.

Som selvstændig har du tit alle kasketterne på selv. Du ved godt, at markedsføring er vigtigt, men det bliver aldrig din førsteprioritet. Du har simpelthen ikke tid. Løsningen er planlægning og en basal viden om målgruppen og de redskaber, der gør din indsats skarp og effektiv. Det starter alt sammen med et årshjul.

Sådan gør du

Start i helikopterperspektiv. Stil dig selv spørgsmålet:

Hvornår sker hvad, og hvilke budskaber skal jeg kommunikere til hvem, og hvordan?

Et årshjul er i praksis en cirkelformet kalender med rigelig plads til at besvare hv-spørgsmålene. Overblikket over årets gang giver dig en pejling på, hvornår det giver bedst mening at markedsføre din forretning.

Udfyld din virksomheds årshjul

Start med de største arrangementer og begivenheder og fyld løbende på. Undervejs vil du opleve, at ideerne til relevante tiltag med høj aktualitet automatisk begynder at poppe op.

Få gode ideer med disse spørgsmål:

  • Er der særlige events, nyheder, løbende kampagner, som du gerne vil kommunikere i løbet af året? 
  • Har de skiftende sæsoner forskellig betydning for dit produkt eller dine ydelser? 
  • Er der perioder, hvor dine varer eller ydelser har større betydning i dine kunders hverdag? 
  • Er der begivenheder i dit lokalområde eller regionalt, som du altid skal huske? 
  • Hvilke årlige begivenheder, traditioner og højtider kan du tappe ind i?

Download skabelon til årshjul her

Hvordan står det til med efterspørgslen?

Har du kunder året rundt, eller er dit salg mere sæsonbetonet? Med Google Trends kan du få en pejling på, hvilke søgninger, der er mest populære på hvilket tidspunkt, og i hvilke geografiske områder. Søg på ord, der relaterer sig til din branche, og få et overblik over efterspørgslen.

Jo bedre du kender din målgruppe, desto bedre kan du bøje dit salgsbudskab i neon. Sæt ord på dine kunder. Hvem er de, og hvad motiverer dem til at købe dine varer? Læs mere om målgrupper her.

Læg en plan

Næste trin er en plan for selve eksekveringen af markedsføringen. Det kan du læse mere om i artiklen: Fang dine kunder hvor de er, når de er der

quote

“Effekten har for det først været, at jeg kan koncentrere mig om det, jeg skal kunne koncentrere mig om”

Rasmus Pihl, Arkitektfirmaet Give Huset

Foretrækker du personlig sparring?

Book en tid hos en af vores lokale medierådgivere og få et professionelt blik på din markedsføringsindsats. Vi hjælper dig gratis i gang med en effektiv markedsføringsplan, der tager afsæt i din virksomheds behov.

video
Kontakt os Book møde Nyhedsbrev

Kan vi hjælpe?

Skal vi hjælpe dig godt i gang med din markedsføring?

Ring op eller send en mail, vi sidder klar til at hjælpe dig.

Mediernes styrker

Book et møde i dag og få lagt en gratis markedsføringsplan

Navn*
Firma*
CVR nummer*
Arbejdsmail*
Telefon*
Fire forretningsfolk planlægger markedsføring på kontor
Indtast mødeinformationer
Foretrukne dage
Kommentar

Få større effekt af din markedsføring, få styr på dine unikke kvaliteter

Har du helt styr på dine unikke kvaliteter? Altså hvordan du skiller dig ud fra mængden, så kunderne vælger dig fremfor konkurrenten?

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og få en guide til at skille dig ud fra dine konkurrenter og få flere kunder i ”butikken”.

Indtast dine kontaktoplysninger her*
Fornavn
Efternavn
Virksomhed
Din arbejds e-mail
Jeg accepterer nedenstående samtykke

2 Håndværkere som arbejder med tagkonstruktion

Nyhedsbrevet, der styrker din markedsføring
*Ved tilmelding: Når du samtykker til modtagelse af nyhedsbreve fra Jysk Fynske Medier P/S, accepterer du modtagelse af elektroniske nyhedsbreve, som indeholder nyheder, markedsføringstiltag, konkurrencer samt tilbud om deltagelse i sociale og fagligevents for Jysk Fynske Medie samt udvalgte datterselskaber og egene brands. klik her for en komplet oversigt over udvalgte datterselskaber og brands. Du kan til enhver tid tilbagekalde dit samtykke via linket i bunden af den tilsendte e-mail eller ved henvendelse. Læs vores privatlivs- og cookiepolitik her