Få større synlighed lokalt

Få større synlighed lokalt

Rider din forretning med på lokalbølgen?

Undersøgelser viser, at hver anden dansker ønsker at handle mere lokalt. Med den rette online annoncering kan vi hjælpe dig med at komme i det lokale søgelys.

Danskerne er vilde med at dyrke det lokale, og det er en forbrugerbølge, der tager fart.  Samtidig vokser gruppen af forbrugere, der handler online markant. En undersøgelse fra Retail Institute Scandinavia viser, at næsten halvdelen af danskerne ønsker at handle mere lokalt.

Hvis du er lokal erhvervsdrivende, er det en rigtig god nyhed. Men hvad kan du selv gøre for at være synligt til stede, når potentielle kunder er på jagt efter netop dit produkt eller din ydelse?

Der er mange muligheder for at blive spottet lokalt. Vi hjælper dig godt på vej med det rette mix af online værktøjer og medier.

quote

Undersøgelser viser:

At danskerne i højere grad end for et par år siden fortrækker at handle lokalt.

video

Når jeg skal købe produkter online, foretrækker jeg nu i højere grad end for et år siden at købe hos de mindre (lokale) virksomheder/webshops frem for store virksomheder Kilde: Dentsu Aegis / Mediemarkedet anno 2021

Vær synlig lokalt digitalt

Digital synlighed på lokale medier og online platforme er et afgørende parameter, når kunderne søger efter dit produkt eller din ydelse på Google. Tallene understreger, at forbrugerne i stigende grad er lokalpatrioter, når de handler online.

Flere undersøgelser understøtter samme udvikling. Tendensen er, at når vi vil købe produkter online, foretrækker vi – i højere grad end for et par år siden – at handle hos de mindre og lokale virksomheder og webshops frem for hos de store virksomheder.

46% – af alle søgninger på Google er lokale søgninger

78% – af alle lokale mobilsøgninger ender med et køb i en butik

72% – som laver en lokalsøgning vælger en butik inden for 8 km afstand

Kilde: https://blog.hubspot.com/marketing/local-seo-stats: Oprindeligt publiceret, Juni d. 25, 2019 11:50:00 AM, opdateret Februar d. 18, 2020

Google Business

Grundlæggende handler det om at blive set online af dine lokale kunder – og om at tiltrække nye, loyale og lokale kunder ved at synliggøre din forretning på Google. Ved hjælp af værktøjer som Google Business og SEO med fokus på det lokale, kan vi hjælpe din virksomhed med at blive eksponeret for den rette målgruppe i lokalområdet.

At koble redaktionelt indhold med din lokale virksomhed er en anden og yderst effektiv måde at bringe lokale kunder og virksomheder sammen. Som regionens største mediehus med fokus på lokale rødder har vi en særlig styrke, når det kommer til lokal synlighed. Du kan få lokal annoncering i vores ugeaviser, lokale radio-spots, eller styrke din synlighed online med lokal f.eks. SEO-optimering eller bannerannoncering.

Vil du have hjælp til at opnå digital synlighed lokalt? Vi tilbyder at et gratis sparringsmøde, hvor vi tager afsæt i netop dine behov. Book dit møde her.

quote

Undersøgelser viser:

At hver anden dansker ønsker at handle mere lokalt også online

Lokale medier rykker

Interessen for nyheder rider også med på lokalbølgen. Hver tredje dansker følger mere med i lokalnyhederne nu end for bare et år siden. For de 16-29-årige gælder det for hele 42%.

Tallene taler sit klare sprog. Udviklingen rykker digitalt. Behøver din virksomhed så overhovedet overveje andre muligheder for at opnå større synlighed lokalt? Det korte svar er ja. Og det er der to konkrete grunde til.

  1. Synlighed handler om at sprede kendskab. Det opnås bedst, når kunden møder din virksomhed eller dit produkt i flere relevante situationer og sammenhænge.
  2. Andre medier – andre styrker. Selvom flere og flere benytter de digitale platforme, så rummer både print og radio andre styrker, der betaler sig at inddrage i annoncering

Ugeavisen – den lokale markedsplads

Ugeavisen er det lokale medie med den højeste dækning i små geografiske områder. Med annoncering her kan du ramme meget specifikke og lokale områder. Her er din forretning synlig på den lokale markedsplads, hvor læserne holder sig orienteret om, hvad der sker i nærområdet – både i forhold til tilbud, serviceydelser og oplevelser.

Et hvert medie, online som trykt, har forskellige styrker, der komplementerer hinanden og opfylder forskellige krav.

Læs mere i artiklen: Sådan vælger du de rigtige medier

video

Skal vi hjælpe dig til lokal synlighed?

Markedsføring kan være en stor mundfuld. Især hvis du har drøntravlt med at skabe gode kundeoplevelser og ikke har tiden til at fordybe dig i markedsføring.

Hvis du har brug for at komme godt fra start, så tilbyder vi gratis sparring til en effektiv markedsføringsplan med fokus på at give din virksomhed lokal synlighed. Book gratis sparring her.

Kontakt os Book møde

Kan vi hjælpe?

Vi sidder klar ved telefonen mandag-torsdag fra 8.00-16.00 og fredag fra 08.00-15.30.
Du kan også altid sende os en mail på: markedsfoering@jfmedier.dk – så vender vi tilbage hurtigst muligt.

Book et møde i dag og få lagt en gratis markedsføringsplan

Navn*
Firma*
CVR nummer*
Arbejdsmail*
Telefon*
Indtast mødeinformationer
Foretrukne dage
Kommentar

Få større effekt af din markedsføring, få styr på dine unikke kvaliteter

Har du helt styr på dine unikke kvaliteter? Altså hvordan du skiller dig ud fra mængden, så kunderne vælger dig fremfor konkurrenten?

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og få en guide til at skille dig ud fra dine konkurrenter og få flere kunder i ”butikken”.

Indtast dine kontaktoplysninger her*
Fornavn
Efternavn
Virksomhed
Din arbejds e-mail
Jeg accepterer nedenstående samtykke

2 Håndværkere som arbejder med tagkonstruktion

Nyhedsbrevet, der styrker din markedsføring
*Ved tilmelding: Når du samtykker til modtagelse af nyhedsbreve fra Jysk Fynske Medier P/S, accepterer du modtagelse af elektroniske nyhedsbreve, som indeholder nyheder, markedsføringstiltag, konkurrencer samt tilbud om deltagelse i sociale og fagligevents for Jysk Fynske Medie samt udvalgte datterselskaber og egene brands. klik her for en komplet oversigt over udvalgte datterselskaber og brands. Du kan til enhver tid tilbagekalde dit samtykke via linket i bunden af den tilsendte e-mail eller ved henvendelse. Læs vores privatlivs- og cookiepolitik her