Bannerspecifikationer for Google Ad Manager
Alle bannere kan leveres i enten HTML5 eller som en billedfil (GIF, JPG eller PNG). Alt fremsendt billede materiale må maks. fylde 150 KB. pr. banner.
Følgende formater kan leveres: 160×600, 300×250, 300×600, 320×320, 930×180 og 930×600
Specifikationer ved levering af HTML‐bannere:
Brug Google DoubleClick standard for clickTag.
Eksempel på clickTag:
<html><head><meta name=”ad.size” content=”width=930,height=180”><script type=”text/javascript”> var clickTag = “http://www.google.com“; </script></head><body>
<a href=”javascript:window.open(window.clickTag)”>[The rest of your creative code goes here.]</a></body></html>
Hvert HTML-banner skal være pakket i sin egen ZIP-fil, bestående af kun en mappe.
- Navngiv aldrig filer med Æ, Ø og Å.
- Links skal altid åbne i et nyt vindue (target =”_blank”).
- Bannerets længde må ikke overstige 30 sek.
- Annoncer må maksimalt loope 3 gange.
Færdigt materiale for display annoncering skal leveres i henhold til de fastsatte retningslinjer og standarder jf. IAB vejledninger: Retningslinjerne for displayannoncering
Video
Video i bannere:
- Video uden lyd i banneret, må gerne loope og autoafspille.
- Video med lyd i banneret, må kun afvikles ved hjælp af en synlig play/stop- eller pauseknap.
- Alt video skal kunne startes/stoppes af brugeren.
- Streaming og hosting skal ske eksternt ind i banneret og må ikke hente fil på mere end 2 MB. Videoens længde bør ikke overskride 15-20 sek., for ikke at overskride dwell time.
- Må ikke indeholde synsforstyrrende/blinkende elementer.
Se specifikationer for Wallpaper/Ejerskab her:
https://markedsfoering.jfmedier.dk/online-information/wallpaper-og-ejerskab
Levering
Du modtager et upload link, hvor alt materialet kan uploades. Vær obs på deadline.
Har du spørgsmål til upload, kan du ringe til Medieaktivering på 63452200.