Bannerspecifikationer til Adform
Alle bannere kan leveres i enten HTML5 eller som en billedefil (JPG eller PNG), eller script. Alt fremsendt materiale må maks. fylde 150 KB. pr. banner.
Annoncer må maksimalt loope 3 gange. Den maximale totale animationstid er 30 sekunder – uanset antallet af loops. For mere information, læs; Retningslinjerne for displayannoncering
Følgende formater kan leveres: 160×600, 300×250, 300×600, 320×320, 930×180 og 930×600
Filstruktur HTML-bannere
Hvert HTML-banner skal være pakket i sin egen ZIP-fil og have nedenstående filstruktur. Her illustreret ved et 300×250 artikelbanner:
Hver ZIP-fil skal indeholde:
- HTML source fil (300×250.html)
- Resource folder med billeder, grafik, JavaScript filer etc. brugt i banneret (mappen 300×250.resources).
- Metadata fil kaldet manifest.json, der definerer parametre som navn, beskrivelse, format, events, click tags. Disse parametre bliver læst og registreret af Adsolute når bannerets ZIP-fil bliver uploaded (filen manifest.json).
Læs mere om kravene til filstruktur her.
Manifest filen
Bannerets metadata fil – manifest.json – definerer bannerets parametre når banneret bliver uploaded i Adsolute.
Navngiv banneret med en titel der giver mening, definer bredden, højden, URL hvor clickTAG og evt. multiple clickTAG’s skal linke hen.
Læs mere om manifest.json her.
clickTAG variabel
Der findes flere måder at tilføje clickTAG til bannere. Komplet vejleding kan findes her.
I alle tilfælde, skal der refereres til Adforms DHTML library i bannerets header.
Det gøres på nedenstående måde:
Tredje parts bannere (script)
Vi modtager og understøtter færdigelavet script, som er lavet med https://www.bannerflow.com/
Se specifikationer for Wallpaper/Ejerskab her:
https://markedsfoering.jfmedier.dk/online-information/wallpaper-og-ejerskab
Materiale til SoMe
Leverer du selv færdigt materiale til din SoMe-kampagne, skal vi modtage de færdige billeder samt tekst til annoncen.
Som 3. parts annoncør må vi ikke bruges visse personlige stedord i teksten. Vi må derfor ikke bruge ’du’, ’dig’ og ’jer’.
Billedmateriale kan sendes som en billedfil (JPG eller PNG).
Format til Facebook/Instagram: 1080×1080 pixels
Vi anbefaler billedmateriale uden tekst, eller max. 20 %, da tekst generelt har en negativ indflydelse på, hvordan Facebook prioriterer kampagnen, og derved har betydning for performance.
Facebook har visse regler omkring annoncering, som skal følges, da det kan ende med afvisning på ens specifikke annoncer, hvis disse ikke bliver fulgt. Du kan læse mere omkring disse specifikationer her
Nexta godkendelse
For at vi kan annoncere med din virksomheds eget logo på Facebook annoncen, sender vi en anmodning fra “Nexta”, som skal godkendes.