Tak for din deltagelse i vores SEO quiz
Her er en oversigt over de korrekte svar.
Hvad er en 404-side?
- Det er den tekniske betegnelse for en produktside
- Det er en fejlside
- Det er forældreløs side
Hvor lang skal den ideelle SEO-tekst være?
- 1000 ord eller længere
- 100 ord på e-handelssider, 500 ord eller mere ved artikler
- Hvad end der er mest passende ift. sidens emne og fokus
Hvad er duplikeret indhold?
- Det samme tekstindhold som går igen på flere sider
- De samme billeder som går igen på flere sider
- de samme kodestykker som går igen flere steder på en hjemmeside
Hvilket af følgende elementer er det absolut vigtigste, når vi taler on-page SEO?
- Antallet af gange et søgeord bliver gentaget på en side
- Relevansen af det tekstindhold der er på en landingsside
- Brugen af søgeordet i overskriften på landingssiden
Hvad er et longtail søgeord?
- Et søgeord som der er mange der søger efter
- Et søgeord med mange synonymer
- Et søgeord med tre eller flere ord
Hvad er en metabeskrivelse?
- Den interne beskrivelse som du skriver på din hjemmeside, for at blive indlæst af Google. Denne beskrivelse bliver ikke vist til dine kunder
- Den sidebeskrivelse som du skriver på din hjemmeside, som bliver vist ude i Googles søgeresultater
- De tags du skriver på din blog, for at fortælle hvilket emne indlægget omhandler
Hvad er en evergreen?
- En side der forbliver relevant for læserne over en længere periode, fx guides og gør-det-selv sider.
- En sæson-specifik side, der kun er relevant på specifikke tider af året, fx i forbindelse med Black Friday og julesalget
- En landingsside der ikke bliver linket til fra andre sider på hjemmesiden, og derfor kun kan tilgås fra Google.
Hvis du som indehaver af et italiensk pizzeria i Odense ønskede at påbegynde arbejdet med SEO, hvilke søgeord er da de mest optimale?
- Italiensk pizzeria
- Italiensk pizza Odense
- Pizzeria Odense
Hvor mange tegn anbefaler Google at et title tag må være?
- 30-60 tegn
- 50-100 tegn
- 120-150 tegn
Hvordan når du bedst ud til dine lokale kunder på Google?
- Ved at skrive din geografiske placering ind i dine tekster
- Via din virksomhedsprofil på Google
- Via sociale medier – her duer Google ikke.
Kan man mere end bare SEO?
Ja, brug Linkbuilding aktivt. Google er pjattet med, når andre sider linker til dit website.
Det skaber troværdighed, og er med til at give dig en bedre placering i Google søgninger
Vidste du at…
…Finddet.dk kombinerer Linkbuilding og Lokal SEO – altså din Google Business Profile.
Det hjælper dig til større synlighed på Google. Det er nemt at komme i gang med, og det virker. Selv uden, at du skal gøre en kæmpe stor indsats løbende.
Vil du ranke bedre på Google?
Jo bedre ranking du har på Google, jo højere vises dit website i søgeresultaterne. Og jo højere du vises i søgeresultaterne, jo flere besøgende får din hjemmeside. Og ja, jo flere besøgende du får, jo flere kunder får du sandsynligvis også.
Du kan få en analyse at dit websites performance, og få skabt overblik over hvordan du kan optimere den. Og altså dermed få en bedre ranking på Google.
Skriv dig op her, så vender vi retur til dig hurtigst muligt.
Andre produkter
Skal du have ekstra meget ud af din markedsføring, kan du kombinere medier på tværs.
Hvis du vælger det rette mix af medier, vil din annoncering nemlig dukke op dér, hvor din målgruppe er. Så både ser og hører de dig på flere forskellige platforme. Og der er altså større sandsynlighed for, at de handler hos dig, hvis de kender dig.
Uanset dit formål, kan vi hjælpe dig med din annoncering. Om du vil i øjnene eller ørene på lytterne, er helt op til dig. Taler du til private, eller erhvervslivet?
Vi hjælper dig med din synlighed, så du kan vækste din forretning.