
Derfor skal du vælge radio
Kom i ørene på din målgruppe
Som medie er Radio effektivt, til at komme ind i bevidstheden på din målgruppe.
Især lokale radiostationer er effektive som markedsføringskanaler. De rammer kunder, som er i nærområdet og påvirker forbrugerne ubevidst.
Mange arbejder eller kører bil, mens de lytter til radio. Og de skruer ikke væk eller slukker midt i din reklame. Til gengæld kender de dig, når de aktivt går i markedet efter dit produkt eller ydelse. Derfor vil de have nemmere ved at genkende dit brand i mængden af konkurrenter.
Derudover er radioen god til at…
…skabe stemning og billeder
Med musik og lyd får du en unik mulighed for at skabe den stemning og følelser hos lytteren. Og mange handler ofte ud fra følelser, derfor vil de også bedre være i stand til at huske dit brand.
…betale din investering tilbage
Investerer du 100 kr. i radio annoncering får du gennemsnit 350 kr. igen. Det er altså en god investering, at komme i ørene på din målgruppe.
…være tæt på købsintentionen
Når dit budskab rammer lytterens øre, så er det ofte i den helt rigtige situation. Det kan være på jobbet, i bilen på vej mod indkøb eller endda i en butik i gang med at gøre indkøb.
…skabe høj troværdighed
Radio er et medie med høj troværdighed, derfor kan det give øget salg, da man handler hos dem man kender og stoler på.
Radio lader dig fortælle din gode historie
Når dine budskaber drøner ud af radioen i netop dit forretningsområde, bliver du sat i øjenhøjde med de lokale radioværter og bliver en del at lokalsamfundets vante stemme.
Bruger du Storytelling i din radioannonce, bliver sandsynligheden for at din annonce huskes endnu større. Og dermed bliver du med større sandsynlighed også husket i dit lokalområde.
Lyt til nedenstående radio-spots, og hør hvordan Storytelling kan bruges som et effektivt redskab i din annoncering i radioen.
Når du skal fange lytternes trang til at handle hurtigt
Vi kender det fra alle mulige andre former for annoncering. Og i andre aspekter af dagligdagen. Handler vi ikke med det samme, falder chancen for at vi overhovedet handler markant.
Her får du derfor tre gode bud på Radiospots, som kan få dine kunder til at handle her og nu.
- Vælg det rette tidspunkt – altså, når dine kunder lytter til radioen
- Skab et behov for at handle “hurtigt” – begrænset periode eller slå til nu, kan være en god trigger for dine (potentielle) kunder
- Gør det nemt for kunden at handle – fortæl lytterne hvor og hvordan de kan komme i kontakt med dig
Når det vigtigste er, at du bliver husket
Det rigtige radiospot kan gøre hele forskellen mellem dig og dine konkurrenter. Vil du opbygge kendskab og være top-of-minde, kan radioen flytte bjerge.
Husk på, at alle kunder ikke er i markedet for at handle lige nu. Men når de kommer, er det en stor fordel at de ved hvem du er. For i 49% af tilfældene, har forbrugeren besluttet sig for, hvor de ønsker at handle. De resterende 51% vælger typisk mellem 2-3 udbydere.
Og du kender det sikkert også fra sig selv. Du har en tendens til at vælge en leverandør eller butik, som du allerede har et kendskab til.
Lad os høres ved
Har du fået smag for de lydhøre argumenter?
Og kunne du tænke dig, at vide hvordan radio kan give dine kunder et solidt lydbillede af dig og din virksomhed?
Så har vi et team af ekstraordinære radio eksperter, som sidder klar til at lytte til dine ønsker og behov.
De kender netop dit lokalområde. Og har stor erfaring med at løfte mange forskellige brancher med den helt rigtige kombination af lyd, stemning og budskaber.
Vi står klar til, at hjælpe dig med at skabe dit personlige lydunivers.
Kontakt din lokale radioekspert her