Jobdanmark
Din direkte vej til de helt rigtige kandidater.
Jobdanmark er din online jobportal, som kan eksponere dit jobopslag for potentielle og relevante kandidater. Dette gøres ved hjælp af den nyeste teknologi, som matcher dine potentielle kandidater med netop dit jobopslag.
Du kan få dit stillingsopslag eksponeret i erhvervsaviser, ugeaviser, dagblade, radio og/eller på vores digitale platforme.
Med Jobdanmark bliver din pakke sammensat med udgangspunkt i hvordan vi bedst rammer lige præcis din målgruppe.
Dit udbytte med Jobdanmark er altså kort fortalt:
- Du kommer i kontakt med de helt rigtige kandidater – også dem som ikke nødvendigvis er aktivt på udkig efter et nyt job.
- Du skaber mest mulig opmærksomhed og større kendskabsgrad omkring din virksomhed som arbejdsgiver.
- Du kan skræddersy din jobannoncering på præcis de medier du vil – uanset om det er Sociale Medier, ugeaviser, dagblade eller i radioen.
Hvornår har du sidst haft udfordringer ved at finde de rigtige kandidater?
Mange brancher er ramt af et underudbud af kvalificeret arbejdskraft. Det betyder at, du kan få en udfordring med at have hænder nok, til at udnytte dit fulde potentiale.
Heldigvis er der løsninger, som ikke blot er flere penge i lønningsposen.
Her er 3 hurtige tips, til hvordan du kan være med til at sikre dig nye kompetente kollegaer:
1. Sørg for, at dine kandidater er interesseret i din virksomhed
2. Husk hvad fremtidens medarbejdere forventer af sin arbejdsgiver
3. Match dine jobopslag med kandidater
Tre væsentlige punkter, som du kan finde i et længere format lige her.
Hvad er formlen for det gode jobopslag?
Her er 7 stærke tips til dine kommende jobopslag.
Overskrift
Gør den æggende, vækkende og dækkende. Eller sagt på ikke-journalist-lingo: Relevant, interessant og præcis. Lidt ligesom du gør med din øvrige markedsføring.
Manchetten eller underrubrikken (de første 3 linier)
Hvem søger? Hvad søger du? Hvorfor søger du? Det er her, du skal sætte en krog i læseren og lige så stille trække ham eller hende i land.
Introteksten (de næste 5 linier)
Fortæl en lille smule mere om jeres virksomhed og frem for alt om baggrunden for stillingen: Hvorfor er jobbet/profilen vigtig i det store perspektiv?
Hvad får kandidaten – og hvad går jobbet ud på
Beskriv det konkrete job, fortæl om opgaver, ansvar, geografisk, leder, tider og andet, der kan beskrive jobbet. Og fortæl hvad det attraktive ved jobbet – men uden at oversælge stillingen.
Hvem er kandidaten
Fremhæv tydeligt, hvilke kompetencer der er “need to have” og “nice to have”
Fortæl om jeres virksomhed
Hvis du gerne vil have, at ansøgeren sætter sig ind i din virksomhed, så bliver du også nødt til at give et ærligt, autentisk glimt ind bag kulisserne. Fremhæv særligt nogle af de ting, som ansøgeren ikke kan læse sig til på jeres hjemmeside.
Lyder det godt, hvornår skal du i gang?
Lad os hjælpe dig med at nå ud til de helt rigtige medarbejdere.
Sammen snakker vi om de muligheder du har, hvor du kan fintune din indsats og hvordan du kan skabe kontakt til de stærkeste kandidater. Også selvom de ikke er aktivt jobsøgende i øjeblikket.
Sammen skaber vi en grobund for succes med din rekruttering. Kort sagt, vi bestræber os på at hjælpe dig med at finde de helt rigtige kandidater.
Kom i gang ved at trykke på knappen lige her under.