Hvad er SEO egentlig?
Det er en forkortelse for ”Search Engine Optimization”. Men hvad pokker betyder det nu lige?
Lad os svare på en alternativ måde:
Du mangler en lokal mekaniker, hvad gør du?
Du googler ”mekaniker Svendborg” – Altså, hvis du er i Svendborg.
Du vælger en af de 2-3 øverst hjemmesider, som du finder – og det er, for virksomheden du vælger, frugten af et godt SEO-arbejde.
Når du foretager en Google søgning, vil de øverste resultater ofte være annoncer – du skal altså betale for at ligge her. Herefter kommer de såkaldte organiske resultater – de websites som ikke betaler for at ligge højt, men som Google vurdere at være mest relevant for søgningen.
Google foretager altså en vurdering ud fra en lang række parametre. Med andre ord scanner Google din hjemmeside, for at sikre størst mulig relevans for den Google søgning der er foretaget.
De resultater som dukker op øverst på Google, er dem som er bedst til deres SEO – eller i hvert fald har den bedste SEO-rating. Og det er typisk de øverste resultater, som forbrugerne i sidste ende vælger at handle med eller hos.
SEO er altså kort sagt et værktøj, til at være synlig, blive fundet og blive valgt. Dit website rangerer højere på Google, hvis du har styr på dine SEO.
3 væsentlige elementer i SEO
1. Teknisk SEO – alt det tekniske på dit site
En bred betegnelse for din sides tekniske performance. Hvor hurtigt loader din side, er der links som ikke virker og er dine overskrifter rent faktisk overskrifter. Alt sammen, og meget mere, har indflydelser på hvordan Google rangerer dit website.
2. Lokal SEO – det er blandt andet din Google Business Profile
Man kan sammenligne Lokal SEO med et traditionelt gadeskilt. Det er bare flyttet online.
Når du søger efter en given virksomhed, eller et produkt, vil der dukke en række virksomheder op. Her kan du se adresse, telefonnummer, deres website og selv åbningstider. Det bliver altså let at komme i kontakt med de virksomheder, der aktivt bruger Google Business Profile.
3. Content – indhold på dit site
Content er alt det du skriver på dit site. Alle dine informationstekster, produkttekster og din blog – hvis du har en blog. Jo bedre dine tekster er i forhold til SEO, jo bedre vil Google ranke din side. Og dermed vise den længere oppe i resultaterne.
Kan man mere end det?
Ja, brug Linkbuilding aktivt. Google er pjattet med, når andre sider linker til dit website.
Det skaber troværdighed, og er med til at give dig en bedre placering i Google søgninger.
Vidste du at…
…Finddet.dk kombinerer Linkbuilding og Lokal SEO – altså din Google Business Profile.
Det hjælper dig til større synlighed på Google. Det er nemt at komme i gang med, og det virker. Selv uden, at du skal gøre en kæmpe stor indsats løbende.
Er det en stor ‘SEO-fuld’?
Få en analyse at dit nuværende websites performance, og få skabt overblik over hvordan du kan optimere den. Og altså dermed få en bedre placering på Google.
Skriv dig op her, så vender vi retur til dig hurtigst muligt.
Andre produkter
Skal du have ekstra meget ud af din markedsføring, skal du kombinere medier på tværs.
Hvis du vælger det rette mix af medier, vil din annoncering nemlig dukke op dér, hvor din målgruppe er. Så både ser og hører de dig på flere forskellige platforme. Og der er altså større sandsynlighed for, at de handler hos dig, hvis de kender dig.
Uanset dit formål, kan vi hjælpe dig med din annoncering. Om du vil i øjnene eller ørene på lytterne, er helt op til dig. Taler du til private, eller erhvervslivet?
Vi hjælper dig med din synlighed, så du kan vækste din forretning.