Kvinde i hængekøje høre radio

Derfor skal du vælge radio

video

Kom i ørene på din målgruppe

Som medie er Radio effektivt, til at komme ind i bevidstheden på din målgruppe.

Især lokale radiostationer er effektive som markedsføringskanaler. De rammer kunder, som er i nærområdet og påvirker forbrugerne ubevidst.

Mange arbejder eller kører bil, mens de lytter til radio. Og de skruer ikke væk eller slukker midt i din reklame. Til gengæld kender de dig, når de aktivt går i markedet efter dit produkt eller ydelse. Derfor vil de have nemmere ved at genkende dit brand i mængden af konkurrenter.

Derudover er radioen god til at…

…skabe stemning og billeder
Med musik og lyd får du en unik mulighed for at skabe den stemning og følelser hos lytteren. Og mange handler ofte ud fra følelser, derfor vil de også bedre være i stand til at huske dit brand.

…betale din investering tilbage
Investerer du 100 kr. i radio annoncering  får du gennemsnit 350 kr. igen. Det er altså en god investering, at komme i ørene på din målgruppe.

…være tæt på købsintentionen
Når dit budskab rammer lytterens øre, så er det ofte i den helt rigtige situation. Det kan være på jobbet, i bilen på vej mod indkøb eller endda i en butik i gang med at gøre indkøb.

…skabe høj troværdighed
Radio er et medie med høj troværdighed, derfor kan det give øget salg, da man handler hos dem man kender og stoler på.

Radio lader dig fortælle din gode historie

Når dine budskaber drøner ud af radioen i netop dit forretningsområde, bliver du sat i øjenhøjde med de lokale radioværter og bliver en del at lokalsamfundets vante stemme.

Bruger du Storytelling i din radioannonce, bliver sandsynligheden for at din annonce huskes endnu større. Og dermed bliver du med større sandsynlighed også husket i dit lokalområde.

Lyt til nedenstående radio-spots, og hør hvordan Storytelling kan bruges som et effektivt redskab i din annoncering i radioen.

Når du skal fange lytternes trang til at handle hurtigt

Vi kender det fra alle mulige andre former for annoncering. Og i andre aspekter af dagligdagen. Handler vi ikke med det samme, falder chancen for at vi overhovedet handler markant.

Her får du derfor tre gode bud på Radiospots, som kan få dine kunder til at handle her og nu.

  • Vælg det rette tidspunkt – altså, når dine kunder lytter til radioen
  •  Skab et behov for at handle “hurtigt” – begrænset periode eller slå til nu, kan være en god trigger for dine (potentielle) kunder
  • Gør det nemt for kunden at handle – fortæl lytterne hvor og hvordan de kan komme i kontakt med dig

Når det vigtigste er, at du bliver husket

Det rigtige radiospot kan gøre hele forskellen mellem dig og dine konkurrenter. Vil du opbygge kendskab og være top-of-minde, kan radioen flytte bjerge.

Husk på, at alle kunder ikke er i markedet for at handle lige nu. Men når de kommer, er det en stor fordel at de ved hvem du er. For i 49% af  tilfældene, har forbrugeren besluttet sig for, hvor de ønsker at handle. De resterende 51% vælger typisk mellem 2-3 udbydere.

Og du kender det sikkert også fra sig selv. Du har en tendens til at vælge en leverandør eller butik, som du allerede har et kendskab til.

video

Hør hvad CaViThe har fået ud af at være i ørene på kunderne.

Lad os høres ved

Har du fået smag for de lydhøre argumenter?

Og kunne du tænke dig, at vide hvordan radio kan give dine kunder et solidt lydbillede af dig og din virksomhed?

Så har vi et team af ekstraordinære radio eksperter, som sidder klar til at lytte til dine ønsker og behov.

De kender netop dit lokalområde. Og har stor erfaring med at løfte mange forskellige brancher med den helt rigtige kombination af lyd, stemning og budskaber.

Vi står klar til, at hjælpe dig med at skabe dit personlige lydunivers.

Kontakt din lokale radioekspert her 

 

newsletter

Modtager du vores nyhedsbrev?

Er du 100-meter-mester i dine unikke kvaliteter? Det er nøglen til annoncering, der virker!
Når du fortæller om dine unikke kvaliteter, ved dine kunder, hvorfor de skal vælge lige præcis dig.

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og få guiden, der gør dig til 100-meter-mester i dine unikke kvaliteter…

Tilmeld dig her
Kontakt os Book møde Nyhedsbrev

Kan vi hjælpe?

Skal vi hjælpe dig godt i gang med din markedsføring?

Ring op eller send en mail, vi sidder klar til at hjælpe dig.

Mediernes styrker

Book et møde i dag og få lagt en gratis markedsføringsplan

Navn*
Firma*
CVR nummer*
Arbejdsmail*
Telefon*
Fire forretningsfolk planlægger markedsføring på kontor
Indtast mødeinformationer
Foretrukne dage
Kommentar

Få større effekt af din markedsføring, få styr på dine unikke kvaliteter

Har du helt styr på dine unikke kvaliteter? Altså hvordan du skiller dig ud fra mængden, så kunderne vælger dig fremfor konkurrenten?

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og få en guide til at skille dig ud fra dine konkurrenter og få flere kunder i ”butikken”.

Indtast dine kontaktoplysninger her*
Fornavn
Efternavn
Virksomhed
Din arbejds e-mail
Jeg accepterer nedenstående samtykke

2 Håndværkere som arbejder med tagkonstruktion

Nyhedsbrevet, der styrker din markedsføring
*Ved tilmelding: Når du samtykker til modtagelse af nyhedsbreve fra Jysk Fynske Medier P/S, accepterer du modtagelse af elektroniske nyhedsbreve, som indeholder nyheder, markedsføringstiltag, konkurrencer samt tilbud om deltagelse i sociale og fagligevents for Jysk Fynske Medie samt udvalgte datterselskaber og egene brands. klik her for en komplet oversigt over udvalgte datterselskaber og brands. Du kan til enhver tid tilbagekalde dit samtykke via linket i bunden af den tilsendte e-mail eller ved henvendelse. Læs vores privatlivs- og cookiepolitik her