Hvorfor er printmedier relevante i 2023?

Det trykte medie er blevet sp√•et sin d√łd flere gange, men den lever p√• trods! Og den har absolut sin berettigelse. S√¶rligt n√•r der fokuseres p√• det, den er god til, og som er s√¶rdeles aktuelt, nemlig tid, fordybelse, trov√¶rdigt indhold og grundig research.

‚ÄĚJa tak‚ÄĚ, t√¶nker du nok, og peger p√• m√•lgruppen! Ja, hvad med den? Nok har vi fat i et modent publikum, men det er dem, der har og bruger flest penge!

Den modne forbruger +50 er kendetegnet ved en h√łj husstandsindkomst og et h√łjt r√•dighedsbel√łb ‚Äď og de bruger gerne penge. I 2021 stod husstande med aldersgruppen 45 √•r+ for 63% af det danske forbrug*

Der er derfor masser af gode grunde til, hvorfor printmedier stadig er relevante.

QR kode er back in business

Anvendelse af QR i dine printmaterialer driver god trafik til din hjemmeside, og giver dig mulighed for at f√łlge op p√• trafikken fra din printannonce.

Printlæsere klikker sig mere rundt og fordyber sig i indholdet. Det så vi bl.a. i en kampagne for Jobdanmark, hvor printlæseren, der var henvist via QR, i gennemsnit så 1,19 sider, hvor andet betalt trafik lå på 1,00-1,06.

De trykte medier giver plads til fordybelse
Printmediernes styrke ligger i, at den i sig selv skaber et roligere rum for l√¶seren, hvor der er plads til mere fordybelse end ved digitale medier. Der er ingen st√łj om budskaberne, og du har derfor mulighed for at kommunikere i l√¶ngere tid og med mere detaljerede budskaber.

Annoncering i dagbladene giver adgang til dedikerede læsere, der har stor interesse i det liv, der leves i det lokalliv, de er en del af. Læserne af dagblade betaler for deres abonnement, og har dermed aktivt tilvalgt produktet. Og så er der troværdigheden! Annoncer ved nyhedsbaseret indhold, opleves mere troværdige.

Ugeaviserne giver dine annoncer en lokal forankring. Alle lokalomr√•der har deres egen lokale ugeavis, s√• uanset hvilket lokalomr√•de du √łnsker at bringe dine budskaber, er ugeavisen et godt valg og et st√¶rkt medie.¬†Ugeavisen er ogs√• ‚ÄĚTalk of the town‚ÄĚ. Der skrives om stort, sm√•t og lokalt – om noget vi ved noget om og kan tale med om. Den handler om livet hyper lokalt. Her og nu.

√ėnsker du st√łrre opm√¶rksomhed og mulighed for tid til at pr√¶senterer dit budskab, s√• udnyt dagbladenes h√łje trov√¶rdighed og l√¶sernes lyst til fordybelse.¬†Fort√¶l din historie i et eksklusivt milj√ł, med ‚ÄĚtid‚ÄĚ til at g√• i dybden, uden at budskabet drukner i andet reklamest√łj.

*Kilde: Danmarks Statistik, FU08, 2021

Er du interesseret i at h√łre mere?

Vi kontakter dig indenfor 48 timer og giver dig et overblik over alle mulighederne.

læsere i vores ugeaviser hver uge
læsere i vores dagblade hver uge

Virker printmedier stadig?

Printmediet er unikt, da det kan noget, som moderne medier har sv√¶rt ved; at “holde” p√• l√¶seren. N√•r forbrugeren l√¶ser i en avis, er det typisk om morgenen ved morgenkaffen eller i toget p√• vej til arbejde. Med andre ord, er det tidspunkter, hvor l√¶seren har tid og lyst til at lade sig fordybe og opsluge i et printmedie.
L√¶sning i printmedier st√•r derfor i kontrast til l√¶sning p√• digitale medier. Sk√¶rmen opf√łrer sig som et distraherende element, og derfor er det nemmere at binde opm√¶rksomheden i printmedier.

 

Fakta om printmedier

JFMs printmedier er st√¶rkt repr√¶senteret af personer i den k√łbest√¶rke alder fra 50 √•r og opefter. Heraf har cirka 80% af l√¶serne ansvaret for indk√łb derhjemme.
Derudover giver JMFs printmedier mulighed for at bruge informationstunge reklamebudskaber, har en h√łj d√¶kning per udgivelse, lokal forankring – dvs. mulighed for at v√¶re geografisk selektiv, har h√łj trov√¶rdighed og s√• d√¶kker de m√•lgrupper, som ellers er sv√¶re at ramme (f.eks. h√łjtuddannede og erhvervsaktive).

 

3 facts om printmedier

1. Troværdig  kommunikationsplatform

Med annoncer i printmedier Рf.eks. ugeaviser og dagblade Рgiver det dig mulighed for, at anvende den troværdighed, som printmedierne har, til din fordel. Det giver nemlig en afsmittende effekt på dine annoncer, som giver et troværdigt og professionelt udtryk til potentielle kunder.

2. St√łrre accept hos kunderne

N√•r l√¶seren fordyber sig i avisen, har de st√łrre mulighed for at indtage og analysere annoncer. Det giver derfor en st√łrre brandbevidsthed hos den enkelte forbruger, som kan v√¶re med til at √łge din forretnings image.

3. Printmedier i en moderne verden

Printmedierne er tilstede i sin traditionelle fysiske form og i en nyere online udgave. Fleksibiliteten ved at annoncere i et printmedie er derfor, at annoncen vises for alle slags læsere og iblandt professionelt produceret journalistisk indhold.

Dyk ned i vores printmedier

Herunder finder du et udsnit af nogle af vores ugeaviser og dagblade.

Vil du gerne have mere info eller en uforpligtende snak om dine muligheder?

Så udfyld formularen herunder Рså kontakter vi dig indenfor 48 timer på hverdage. Alle tilbud er uforpligtende.

Navn*
E-mail*
Telefon*
Post nr.*
Virksomhed*
Læs vores cookie- og privatlivspolitik. Du kan til enhver tid tilbagekalde dit samtykke ved at kontakte os.

Kontakt os Book m√łde

Kan vi hjælpe?

Vi sidder klar ved telefonen mandag-torsdag fra 8.00-16.00 og fredag fra 08.00-15.30.
Du kan også altid sende os en mail på: markedsfoering@jfmedier.dk Рså vender vi tilbage hurtigst muligt.

Book et m√łde i dag og f√• lagt en gratis¬†markedsf√łringsplan

Navn*
Firma*
CVR nummer*
Arbejdsmail*
Telefon*
Indtast m√łdeinformationer
Foretrukne dage
Kommentar

F√• st√łrre effekt af din markedsf√łring, f√• styr p√• dine unikke kvaliteter

Har du helt styr på dine unikke kvaliteter? Altså hvordan du skiller dig ud fra mængden, så kunderne vælger dig fremfor konkurrenten?

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og f√• en guide til at skille dig ud fra dine konkurrenter og f√• flere kunder i ‚ÄĚbutikken‚ÄĚ.

Indtast dine kontaktoplysninger her*
Fornavn
Efternavn
Virksomhed
Din arbejds e-mail
Jeg accepterer nedenstående samtykke

2 Håndværkere som arbejder med tagkonstruktion

Nyhedsbrevet, der styrker din markedsf√łring‚Äč
*Ved tilmelding:¬†N√•r du samtykker til modtagelse af nyhedsbreve fra Jysk Fynske Medier P/S, accepterer¬†du¬†modtagelse af elektroniske nyhedsbreve, som indeholder nyheder, markedsf√łringstiltag, konkurrencer samt tilbud om deltagelse i sociale og fagligevents for Jysk Fynske Medie samt udvalgte datterselskaber og egene brands.¬†klik her¬†for en komplet oversigt over udvalgte datterselskaber og brands. Du kan til enhver tid tilbagekalde dit samtykke via linket i bunden af den tilsendte e-mail eller ved henvendelse. L√¶s vores¬†privatlivs- og cookiepolitik¬†her