Webshoppen – Guide til digital vækst

Webshopejerens guide til digital vækst
Som indehaver af en webshop arbejder du professionelt med online handel. Du ved, at digital synlighed er afgørende for, at kunderne finder frem til lige netop din webshop. Men hvordan sikrer du dig, at du bliver ved med at blive fundet og foretrukket?
Undersøgelser viser, at:
- Knap 2 mio. danskere handler på internettet hver måned
- I 2020 brugte danskerne for 97,5 mia. kr. på online køb
- 13% af den danske befolkning handler hver måned tøj og sko på nettet. Det svarer til 670.000 danskere.
- 52%, mere end hver anden dansker, ønsker at støtte mindre og lokale butikker og webshops, når de handler online
- 20% føler en vis usikkerhed ved at handle på nettet?
Danskerne og hvor ofte de handler via internettet
39%af danskerne handler via internettet hver måned – svarende til1,95 mio.
Hvordan får du del i danskernes online købetrang?
I takt med at danskerne bliver mere og mere fortrolige med at handle online, stiger konkurrencen. Det stiller øgede krav til, at du som webshopejer skaber troværdighed, gennemskuelighed og god service. Du skal også sikre, at din markedsføring præsenteres i relevante, troværdige medier, som målgruppen har tillid til.
Vi tilbyder professionelt sparring til digitale løsninger som virker. Vi lægger gratis en effektiv markedsføringsplan med afsæt i netop din webshop. Book et møde her.
Efter grafen får du tre vigtige parametre, som kan bidrage til din webshops succes online.
Danskerne og hvor mange der månedligt handler…
13% af den danske befolkning handler hver måned tøj og sko på nettet
Tre vigtige parametre for webshoppen
Tre parametre, som kan bidrage til din webshops succes online.
1. SEO
Du har sikkert hørt om SEO og linkbuilding, som har til formål at opnå bedre placeringer i de organiske søgeresultater på søgemaskinerne. Grundlæggende handler det om at synliggøre din forretning på Google, så du bliver spottet af potentielle kunder via din online markedsføring. Ved hjælp af værktøjer som SEO, finddet.dk og Google My Business kan vi hjælpe din webshop med at blive eksponeret for den helt rette målgruppe, ikke mindst i lokalområdet.
Lokal synlighed på Google kan spille en afgørende rolle for din webshop lokalt.
Bliv ikke overset af dine lokale kunder Læs artiklen: Opnå større synlighed lokalt
2. Storytelling
Tillid til din webshop er afgørende for, at kunderne vælger at lægge varer i kurven på netop din webshop. Med storytelling kan du skabe en effektiv og troværdig kommunikation, som engagerer potentielle kunder og skaber kendskab. Her spiller sammenhængen mellem dit budskab og dine medievalg en vigtig rolle. Som Danmarks største lokale og regionale mediekoncern lever vi af at skabe troværdige nyheder på vores mange nyhedssites og aviser. Du kan med fordel anvende Annoncørbetalt indhold som platform for storytelling, det kan være med til at sikre dine budskaber en skarp og troværdig vinkel.
Har du en god historie i ærmet? Læs mere om at arbejde strategisk med den gode fortælling her
“Vi har fået lagt et godt fundament, og vi har oplevet massiv vækst i vores webshop”
Chresten Nielsen, Lilly’s Corner3. Lige på kornet
Internettet giver unik mulighed for at ramme helt præcist. Forudsætningen her er, at du har fuldstændig styr på din målgruppe. Vi har samlet en række gode tips til, hvordan du kan arbejde strategisk med din målgruppe.
Hvem ser du for dig, når du forestiller dig din kunde? Læs mere i artiklen: Få styr på din målgruppe
I vores arbejde med at skabe resultater for vores kunder har vi udviklet Adsolute. Det er en intelligent datamotor, der sigter skarpt efter dine kunder på omtrent alle digitale medier, både sociale medier og nyhedsmedier.
Skal du være endnu mere synlig?
Vi står klar til at synliggøre din webshop med en effektiv markedsføringsplan, som tager afsæt i dine behov og ønsker.
Få hjælp til din markedsføringsplan. Book et gratis møde med en medierådgiver her.