Sammensæt dit optimale mediemix

Få optimal effekt
Udnyt dit markedsføringsbudget til fulde og ram din målgruppe præcist.
Ved at kombinere din markedsføring på flere kanaler får du:
- Større dækning
- Påvirkning af din målgruppe hele døgnet rundt
- Forskellige aktiveringer af din målgruppe
- Medier der komplementerer hinanden godt
Vi giver dig her 3 bud på effektive kanaler, som du kan kombinere, for at få en endnu stærkere indsats med din markedsføring.
Vidste du at
- I gennemsnit får du 300 kr. retur for hver 100 kr. du investerer i ugeavisen?
- Radio giver dig pengene 3,5 gange igen?
- Digital annoncering, i kombination med offline annoncering, giver dig de bedste resultater?
Uanset dit formål med annoncering, kan du med print-annoncering komme i kontakt med interesserede brugere, som du ellers ikke ville. Print-annoncering er rigtigt effektivt, hvis du ønsker at øge din kendskabsgrad, tiltrække nye kunder eller skabe kundeloyalitet blandt dine nuværende kunder, i dit lokalområde.
Du har mulighed for at annoncere lokalt til dine kunder. Vi udgiver 63 ugeaviser med et ugentligt læsertal på 952.000, så uanset hvilket lokalområde du ønsker at bringe dine budskaber, er ugeavisen et stærkt medie.
Du kan også annoncere et af vores 15 dagblade eller Avisen Danmark, som er landets mest læste betalte dagblad med 520.000 læsere. Vi er ugentligt i kontakt med 641.000 på tværs af vores dagblade.
En af de absolut største fordele ved at bruge print som én af dine markedsføringskanaler, er den store grad af troværdighed, der også har en positiv afsmittende effekt på din annonce. Derudover har læseren oftest fuld og mere koncentreret fokus på dagbladet eller ugebladet, når dette læses.
Undersøgelser viser:
At danskerne i højere grad end for et år siden fortrækker at handle lokalt.
Digital
Digital annoncering giver gode muligheder for aktivering af din målgruppe. Med kun ét klik, kan du lede dine kunder ind på din hjemmeside. Hvis du eksempelvis bruger digital annoncering i opfølgning til en effektiv printannonce, vil du opleve en stærk performance af din kampagne.
Ved hjælp af digital annoncering kan du målrettet ramme dine potentielle kunder, på tværs af de mest besøgte websites i Danmark. På baggrund af et stort datagrundlag, vil du være i stand til at ramme meget præcist med din annoncering, når du annoncerer online.
Din annonce vil altså blive vist for flest muligt relevante kunder, i netop det område du vil have den skal blive vist – uanset om den vises på nyhedsmedier eller sociale medier.
En væsentlig online markedsføringskanal er Google. Med en høj placering på Google, kan du effektivt lede kunder, der er i markedet efter dit produkt, ind på din hjemmeside. Det har vi udviklet finddet.dk til at hjælpe dig med.
“Vores vækst er gået én vej, vores index-tal banker igennem loftet”
Bo Vestergaard, Spar ViborgRadio
Radioen er et stærkt medie til kontinuerlige budskaber, og samtidig et stærkt medie til at øge kendskabsgraden til din forretning. Radio annoncering påvirker forbrugeren ubevidst og dit budskab gemmes ofte i forbrugernes underbevidsthed. Derfor vil din virksomhed kunne være højere i forbrugerens bevidsthed, når de skal bruge et produkt eller service du tilbyder.
Derudover har radio-annoncering den fordel at lytteren kan følge med fra mange steder. Uanset om det er i hjemmet eller i bilen, vil din målgruppe blive eksponeret for budskabet. Når du benytter dig af radio-annoncering, rammer du dine kunder der hvor de oftest er i situationer, hvor de er modtagelige overfor dit budskab.
Skal du have lagt din plan?
Vi hjælper dig gratis i gang med en effektiv markedsføringsplan. VI tager altid udgangspunkt i din virksomheds behov, og sammensætter planen efter dem.
Få hjælp til din markedsføringsplan. Book et gratis møde med en medierådgiver her.