Sport og fritid – Klar, parat start

Guide til markedsføring for sport og fitness-udbydere
Danskerne dyrker i gennemsnit motion 107 dage om året. Som butiksejer eller udbyder indenfor sport- og fitnessbranchen sælger du drømmen om sejr og et fysisk og mentalt velbefindende. Hvad gør du for at vinde kampen om kunderne?
Undersøgelser viser, at:
- 63% af danskerne dyrker sport mindst en gang om ugen
- 69% af danskerne mener, at de gør en indsats for at passe godt på krop og udseende
- 40% af danskerne er meget eller ret interesserede i sport
- Danske husstande bruger i alt 133 kr. på sportsbeklædning om året
Danskerne og hvor ofte de dyrker sport/motion
Har din markedsføring muskler nok?
Konkurrencen på fitnessmarkedet er kun vokset over de seneste 10 år. Samtidig har Corona fået danskernes øjne op for træning i det fri, og det udfordrer fitnesscentrene. Uanset om du er indehaver af et træningscenter eller sælger udstyr til løb, cykling, fitness eller mere nicheprægede sportsgrene som f.eks. padel tennis, så er det afgørende, at du får kortlagt din forretnings unikke kvaliteter. Dine ærlige kendetegn er de fordele, din markedsføring skal slå på.
Er du klar til at tage de første armbøjninger for at kortlægge dine unikke kvaliteter, så tilmeld dig vores nyhedsbrev og modtag vores gratis guide.
Vi mestre markedsføring og kan hjælpe dig i gang med markedsføring i topklasse. Vi tilbyder lægge en effektiv markedsføringsplan med afsæt i netop dine behov. Book et gratis sparringsmøde her.
Herunder får du tre parametre, som får din markedsføring til at vise muskler.
Tre vigtige parametre til sport- og fitnessbranchen
Tre parametre, som får din markedsføring til at vise muskler.
1. Ved du, hvad der driver dine kunder?
Alle sportsudøvere er drevet af et håb, et mål eller ligefrem en drøm. Sport og fritid er et frirum, både fysisk og mentalt, hvor dine kunder udlever deres ambitioner og passioner. Det kalder på storytelling, både i din markedsføring, indretning, kundeservice m.m. Hvad gør du som fitnesscenter, sportsudbyder eller sportsbutik for at tappe ind i dine kunders drømme? Det gør du ved at fortælle gode fortællinger, som dine kunder kan leve sig ind i.
Læs mere i artiklen: Find budskabet der virker
1. Ram målgruppen
For at kunne levere den gode historie er det en forudsætning, at du har fuldstændig styr på din målgruppe. Vi har samlet en række gode tips til, hvordan du kan arbejde strategisk med din målgruppe.
Læs mere i artiklen: Få styr på din målgruppe
Internettet giver unik mulighed for at ramme din målgruppe helt præcist med din gode historie. I vores arbejde med at skabe resultater for vores kunder har vi udviklet Adsolute. Det er en intelligent datamotor, der sigter skarpt efter dine kunder på omtrent alle digitale medier, både sociale medier og nyhedsmedier.
“Alle kampagner har været målbare og det har været tydeligt at se en stigning i antal medlemmer.”
Johannes Eriksen, Esbjerg Golfklub3. Kombiner trykt med online og radio
Akkurat ligesom alsidig træning opnår du den største effekt ved at kombinere forskellige discipliner. Det rette mediemix kan have afgørende betydning for, om du når dine mål. Som Danmarks største lokale og regionale mediekoncern kan vi give fordelagtige muligheder for at kombinere online med annoncering i trykte medier og radio. En kampagne til sports- og fitness-segmentet vil derfor typisk både indeholde online og trykte annoncer, f.eks. i tematillægget Livsstil, i dagblade side om side med relevant redaktionelt indhold – eller om sporten på vores nyhedssites. Du kan også trænge gennem lydmuren med radiospots på de kanaler, som din målgruppe lytter til.
Klar, parat start?
Vi tilbyder at lægge en stærk og effektiv markedsføringsplan som står mål med dine behov og ønsker.
Få lagt din plan! Book et gratis møde med en lokal medierådgiver