Restaurant og take-away – få lækkerhed på menuen

Restauratørens guide til effektiv markedsføring
Som indehaver af en restaurant, café eller et take-away sted, er du i benhård konkurrence om kunderne hver eneste dag. Kvalificeret kendskab er mere end nogensinde før afgørende for din forretning. Hvordan sikrer du dig, at kunderne vælger at spise hos dig? Er dit smørrebrød f.eks. kendt som byens bedste?
Undersøgelser viser, at:
- 35% af danskerne går på restaurant minimum en gang om måneden
- 35% af danskerne køber take-away minimum en gang om måneden
- 46% af alle søgninger på Google er lokale søgningen efter produkter og ydelser
Danskerne og hvor ofte de tager på restaurant
Får du din del af danskernes sult på madoplevelser?
Kendskab og omdømme er altafgørende for, om kunderne vælger at spise hos dig. Det kræver, at du har styr på dit spisesteds unikke kvaliteter og bruger dem aktivt i din markedsføring. Set med danskernes købsadfærd for øje, er det også vigtigt, at din restaurant er synlig lokalt.
Er du sulten efter at vide mere om, hvordan du identificerer dine unikke kvaliteter? Så tilmeld dig vores nyhedsbrev og få en gratis guide, der hjælper dig godt i gang.
Efter grafen får du tre parametre, som kan bidrage til et stærkere kendskab
Danskerne og hvor ofte de får take-away
Tre vigtige parametre til spisesteder
Tre parametre, som kan bidrage til stærkere kendskab
1. Lækkerhed på menuen
Vi spiser med øjnene, før vi spiser med munden. Det stiller krav til din restaurants hjemmeside og sociale medier, som skal friste med appetitlige billeder af menuen. Med et nyhedsbrev kan du pirre til sulten og opbygge loyalitet. Og hvis besøgsprocenten for alvor skal rykke her og nu, er deal-sites et ekstraordinært stærkt værktøj.
2. Opskriften på lokal synlighed
Som restaurant skal du have styr på din Google My Business profil, som løbende skal opdateres med nye og appetitvækkende billeder. Har du hørt om finddet.dk? Det er et online værktøj, som kan sikre din synlighed lokalt på Google. Husk også Ugeavisen, som fortsat er det lokale medie, der har højst dækning i mindre geografiske områder. Det gode mix af medier er ofte opskriften på den bedste synlighed.
“Vi rammer bredt. Det er ikke kun fra Esbjerg-området folk kommer og besøger os. Der kommer også folk langvejs fra”
Jesper Nielsen, Posthuset Esbjerg3. Når maverne rumler
Hvad skal vi have at spise? Spørgsmålet opstår tit, når vi er på farten. I bilen spiller radioen, og der bliver googlet løs på bagsædet. Her kan radio og digitale medier tilbyde den helt rette timing. Fang opmærksomheden med et nøje tilrettelagt spot i lokalradioen. Du er også godt kørende med en intelligent datamotor som Adsolute, så din restaurant bliver synlig for de rette målgrupper på SoMe og på relevante online sites.
Læs mere om Adsolute her.
Posthuset Esbjerg fik struktureret deres markedsføring og fik mærkbar effekt
Skal vi hjælpe dig med menukort for din markedsføring?
Vi står klar til at hjælpe dig med marketingplan, der virker fra dag 1. Vi tager afsæt i din restaurants behov, styrker og udfordringer.