Håndværkerbranchen – Slagkraftig markedsføring

Håndværkerbranchen – Slagkraftig markedsføring

Håndværkerens guide til slagkraftig markedsføring

Der bliver knoklet i håndværkerbranchen. Og måske tænker du, at markedsføring er overflødigt, fordi du allerede har en fyldt ordrebog. Men hvad gør du for at lande den type opgaver, du allerhelst vil have?

Undersøgelser viser, at:

  • 72% af danskerne bor i egen bolig – og mange har moderniseringsplaner de kommende år
  • 11% af danskerne vil anskaffe eller udskifte badeværelse indenfor det kommende år
  • Erhvervsmæssigt har 186.000 danskere været involveret i indkøb af bygge- og anlægsanskaffelser for deres virksomhed indenfor de sidste to år
Kilde: Index Danmark/Gallup Helår 2020 / Målgruppe: 12 år+ / Stikprøve: 22.008
quote

Danskerne og deres overvejelser om modernisering af boligen

video

Kilde: Index Danmark/Gallup Helår 2020 / Målgruppe: 12 år+ / Stikprøve: 22.008

Hvilke ordrer vil du helst lande?

Konkurrencen i byggebranchen er hård, og mange håndværkerfirmaer minder om hinanden. Hvis du gerne vil vækste yderligere, få større projekter eller flere af en bestemt type kunder eller opgaver, så skal du stille knivskarpt ind på dit firmas unikke kvaliteter. I din markedsføring skal du skilte med din ekspertise og bygge markedsføringen op omkring det, din virksomhed er allerbedst til og ønsker at lave endnu mere af.

Kom i gang allerede i dag. Tilmeld dig vores nyhedsbrev og få en gratis guide til at finde netop dine unikke kvaliteter.

Herunder får du tre parametre, som får dig i det lokale søgelys

Tre vigtige parametre til håndværkeren

Tre parametre, som får dig i det lokale søgelys

1. Lokal synlighed

Mange søger efter håndværkere i deres lokalområde. Derfor er det afgørende, at dit firma er synligt digitalt. Først og fremmest bør du have en veludfyldt Google My Business profil med telefonnummer, adresse og opdaterede åbningstider. Sørg for, at dit indhold afspejler en typisk søgning, der relaterer til de tjenester, du udfører og din geografiske lokation. F.eks. ”tømrer Odense”, ”malermester Valby” osv. Den lokal synlighed er vigtig for dig, og med finddet.dk kan du være synlig lokalt i sammenhæng med håndværkerrelateret indhold på et nyhedssite.

Du kan læse mere om at opnå større lokal synlighed her.

2. En fyldt ordrebog hele året

Uanset om det er sne, regn eller blæst, så er der gang i byggeriet. Som håndværksmester kan du sikkert inddele året i meget og mindre travle perioder.

Markedsføring kan anvendes til at skaffe flere opgaver til de mere stille perioder. Det handler om at sætte fokus på de rigtige budskaber i din markedsføring. Fortæl om de gode løsninger, du har skabt for dine kunder, og som du gerne vil have endnu flere af. Det kan du blandt andet gøre med annoncørbetalt indhold i et lokalt dagblad eller ugeavis. Hold også altid et vågent øje med markedet. Tallene viser, at 11% af danskerne vil udskifte badeværelse i det kommende år. Hvad gør du for at få fat i netop den type af kunder til næste vinter?

quote

“Det er sgu nok lidt af en succeshistorie”

Claus Jørgensen, CJ Montage.

3. Fra enmandsvirksomhed til entreprenørfirma?

Mange veletablerede håndværksvirksomheder er startet i det små som enkeltmandsvirksomheder. Hvis du også går med ambitioner om at vækste dit firma med flere ansatte, så bliver markedsføring en endnu vigtigere disciplin. Udover en stærk online profilering i lokalområdet, kan det betale sig at overveje annoncering i tillæg som Erhverv+ og Byg & Nyt.

Læs mere i artiklen: Skab vækst i din virksomhed.

Fra 1 til 12 mand og én kontordame! CJ Montage fandt vejen til vækst…

video

Brug for professionel hjælp?

Uanset hvilken slags håndværkerfirma du driver, så står vi klar med professionel sparring.

Få vores gratis hjælp til at lægge en markedsføringsplan, der stiller skarpt på dine mål. Book dit møde her.

Kontakt os Book møde Nyhedsbrev

Kan vi hjælpe?

Skal vi hjælpe dig godt i gang med din markedsføring?

Ring op eller send en mail, vi sidder klar til at hjælpe dig.

Mediernes styrker

Book et møde i dag og få lagt en gratis markedsføringsplan

Navn*
Firma*
CVR nummer*
Arbejdsmail*
Telefon*
Fire forretningsfolk planlægger markedsføring på kontor
Indtast mødeinformationer
Foretrukne dage
Kommentar

Få større effekt af din markedsføring, få styr på dine unikke kvaliteter

Har du helt styr på dine unikke kvaliteter? Altså hvordan du skiller dig ud fra mængden, så kunderne vælger dig fremfor konkurrenten?

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og få en guide til at skille dig ud fra dine konkurrenter og få flere kunder i ”butikken”.

Indtast dine kontaktoplysninger her*
Fornavn
Efternavn
Virksomhed
Din arbejds e-mail
Jeg accepterer nedenstående samtykke

2 Håndværkere som arbejder med tagkonstruktion

Nyhedsbrevet, der styrker din markedsføring
*Ved tilmelding: Når du samtykker til modtagelse af nyhedsbreve fra Jysk Fynske Medier P/S, accepterer du modtagelse af elektroniske nyhedsbreve, som indeholder nyheder, markedsføringstiltag, konkurrencer samt tilbud om deltagelse i sociale og fagligevents for Jysk Fynske Medie samt udvalgte datterselskaber og egene brands. klik her for en komplet oversigt over udvalgte datterselskaber og brands. Du kan til enhver tid tilbagekalde dit samtykke via linket i bunden af den tilsendte e-mail eller ved henvendelse. Læs vores privatlivs- og cookiepolitik her