Finansiering og rådgivning – Det handler om tillid

Rådgiverens guide til tillidsskabende markedsføring
Som finansiel eller juridisk rådgiver sælger du tillid. Uanset om du er bankrådgiver, advokat, revisor eller forsikringsmægler, så er god rådgivning din spidskompetence. Hvordan afspejler det sig i din markedsføring?
Undersøgelser viser, at:
- Der findes 121. 000 danskere, der har ansvar for indkøb af revision i deres virksomhed
- Knap hver femte dansker overvejer at investere i en sundhedsforsikring
- 18% af danskerne har overvejet at skifte hovedforsikringsselskab inden for det seneste år
- Danskerne har i gennemsnit 13.350 kr. til rådighed, når de faste udgifter er betalt
- 42% af danskerne mener, at den vigtigste årsag til at vælge bank er at få god service
Danskerne og de vigtigste grunde til, at de er kunde i et bestemt pengeinstitut
Tre vigtige parametre til rådgivervirksomheden
Her får du tre parametre til markedsføring, der kan ses på bundlinjen.
1. Skab præference og loyalitet
Op mod halvdelen af danskerne er kunde i deres bank, fordi de oplever at få en god service. Relationen styrkes af kontakten med en personlig rådgiver, og på den lange bane bidrager det til at skabe loyale kunderelationer. Som finansiel eller juridisk rådgiver er det derfor afgørende, at du kender dine kunders ønsker, behov og forventninger. Stil dine kunder spørgsmålet: Hvad er god service for dig? Med den type kundeindsigt kan du opbygge en stærkere markedsføring, som taler ind i kundernes konkrete behov.
Find inspiration til at lære din målgruppe endnu bedre at kende i artiklen her.
Brug din indsigt til at skabe gode troværdige fortællinger i øjenhøjde med dine kunder. Læs mere i artiklen: Find et budskab der virker
2. Bliv kendt som den gode rådgiver
Undersøgelser viser, at 49% af danskerne allerede har taget stilling til, hvem de vil henvende sig til, før de overhovedet har brug for din rådgivning eller assistance. Derfor skal du sørge for at være synlig længe før, at dine potentielle kunders behov opstår. Med en klar og tydelig markedsføring, der slår på dine unikke kvaliteter, kan du øge sandsynligheden for, at kunderne netop vælger dig, den dag behovet opstår.
Skab tillid med din markedsføring og fortæl kunderne hvorfor de skal vælge netop dig. Når du tilmelder dig vores nyhedsbrev, modtager du en enkel guide, som hjælper dig med at få sat ord på dine unikke kvaliteter.
Vi er eksperter i at gøre virksomheder kendte og tilbyder at lægge en effektiv markedsføringsplan med afsæt i netop dine behov.
Book et gratis sparringsmøde her.
“Vi kan faktisk se, at vi også kan trække kunder fra både Horsens og Vejle”
Bodil H. Ravn, Ravn og Olsen Advokater3. Troværdig kommunikation
Når du kender dine unikke kvaliteter og har slebet budskaberne til, skal du vælge de rette medier til din markedsføring. Et troværdigt budskab kan både styrkes og svækkes af dit medievalg. Dagblade er et af de medier, som tillægges den højeste troværdighed. Som regionens største mediehus kan vi tilbyde særligt attraktive muligheder med bl.a. annoncørbetalt indhold, der sikrer dig direkte relevans mellem redaktionelt indhold og dit budskab. Kombineret med en stærk online tilstedeværelse med brug af bl.a. finddet.dk, kan du styrke dit renommé som rådgiver, hos den rette målgruppe.
Det rette mediemix har afgørende betydning for effekten af din markedsføring. Vælg de rigtige medier. Læs artiklen: sådan vælger du de rigtige medier.
Ravn og Olsen Advokater ApS fik, med det rette mediemix, kontakt til flere kunder
Vi er stærke på markedsføring
Vi vil gerne hjælpe dig med god og solid rådgivning til ærlig og troværdig markedsføring. I tæt samarbejde med dig tilbyder vi at lægge en effektiv markedsføringsplan, der er skræddersyet til din forretning.
Book dit gratis møde her og få lagt en effektfuld markedsføringsplan.