Branche Ejendomshandel og -udlejning

Ejendomshandel og -udlejning
Tillid og tryghed er nøglen
Din guide til tryg og tillidsfuld markedsføring. I ejendomshandel og -udlejning er du med til at gøre boligdrømme til virkelighed. Boligsøgende har høje forventninger til dig som ejendomsmægler eller ejendomsadministrator. Udover overblik og rådgivning forventer de også et professionelt og personligt samarbejde. Husker du det i din markedsføring?
Undersøgelser viser, at
- Der i 2021 blev solgt boliger for næsten 300 milliarder kroner
- Liggetiden i 2021 var på kun 121 dage – hvilket er det laveste siden 2007
- 13% af danskerne er i overvejelse om at købe, sælge eller bygge bolig i de kommende år
- 29% af danskerne bor i en lejebolig
Kilde: Index Danmark/Gallup, Boligsiden.dk, Bolius.dk
” 45% af danskerne søger oplysninger om boliger til salg online”
Boligrejsen starter online
Uanset om du handler eller udlejer huse, grunde, ejerlejligheder og andelsboliger, kræver køb eller leje af bolig altid stor overvejelse. Det tager lang tid at beslutte sig for sin næste bolig, og for langt de fleste starter boligrejsen online.
Din online markedsføring kan gøre dig i stand til at ramme din målgruppe endnu mere effektivt. Du kan nå ud til endnu flere boligsøgende med det rette mediemix af online tilstedeværelse på boligsider og egen hjemmeside kombineret med f.eks. trykte medier.
Som Danmarks største regionale og lokale mediekoncern kan vi tilbyde særligt attraktive muligheder for annoncørbetalt indhold.
Tre parametre der styrker din markedsføring, for dig i ejendoms- og udlejningsbranchen.
1. Kend kundernes behov
Som bindeled mellem de boligsøgende og deres nye hjem, forventer de at føle sig i trygge hænder med din rådgivning. Som ejendomshandler eller -udlejer er det derfor alfa og omega, at du kender de boligsøgendes ønsker, behov og forventninger.
Tryghed spiller unægtelig en afgørende rolle, når det kommer til ejendomshandel og -udlejning, så spørg dine kunder hvad tryghed betyder for dem.
Brug denne kundeindsigt i din markedsføring til skabe endnu stærkere kunderelationer.
Læs mere i artiklen: Få styr på din målgruppe.
Når du er blevet klogere på din målgruppe, kan du også bruge indsigten til at skabe gode fortællinger, der skaber tillid.
Læs mere i artiklen: Find et budskab, der virker.
2. Bliv boligsøgerens foretrukne rådgiver
Undersøgelser viser, at 49% af danskerne allerede har taget stilling til, hvem de vil henvende sig til, før de overhovedet har brug for din rådgivning eller assistance.
Derfor skal du sikre kontinuerlig synlighed i din markedsføring, så du står øverst på listen, når behovet for rådgivning opstår.
Læs mere om, hvornår og hvordan du fanger dine kunder hvor de er, når de er der.
”Jeg har kunne koncentrere mig om det, jeg skal koncentrere mig om – at jeg kan ekspedere mine kunder. Samtidig får jeg faktisk flere kunder i butikken.”
Rasmus Pihl, Arkitektfirmaet Give Huset3. Tal til kunderne der, hvor de er
Når du har fået indsigt om din målgruppe, fundet et budskab, der virker, og positioneret dig selv som boligsøgerens foretrukne rådgiver, skal du vælge de rette medier til din markedsføring.
Undersøgelser viser, at danskerne i høj grad søger oplysninger om boliger til salg gennem annoncer i gratis lokalaviser. Som Danmarks største lokale og regionale mediekoncern har vi hjulpet utallige virksomheder med at komme tættere på deres kunder.
Gennem annoncørbetalt indhold er du sikret direkte relevans mellem redaktionelt indhold og dit budskab. Kombineret med en stærk online tilstedeværelse, kan du styrke dine kunderelationer endnu mere.
Kom i mål med dine budskaber med det rette mediemix. Se hvordan i artiklen sådan vælger du de rette medier.
Vil du nå ud til flere boligsøgende?
Vores dygtige specialister hjælper dig med god og solid rådgivning til tillidsfuld markedsføring, der får dig tættere på de boligsøgende. I tæt samarbejde lægger vi en effektiv markedsføringsplan, der er skræddersyet dine behov og ønsker.