Autobranchen – Kom op i gear

Autobranchen – Kom op i gear

Sådan får du din markedsføringen op i gear

Den teknologiske udvikling i autobranchen kører stærkt. Bilerne bliver hurtigere, smartere og mere miljøvenlige. Det får kunderne til at stille nye krav. Hvordan sikrer du dig, at de vælger dig som deres næste bilforhandler eller autoværksted?

Undersøgelser viser, at:

  • 83% af danskerne har en bil
  • Danskerne brugte 24,2 mia. kr. på nye biler i 2020
  • 13% af danskerne vil overveje en leaset bil, når de skal have ny bil næste gang
  • 11% har enten en hybrid – eller el bil, hvilket er en markant stigning siden sidste år
  • Mere end 50% af danskerne er opmærksomme på at nedbringe CO2-mængden i deres forbrug
  • 871.000 danskere overvejer at købe eller udskifte deres bil inden for det kommende år
Kilde: Jysk/Fynske Medier Analyse, dst.dk, fdm.dk, motorstyrelsen.dk og Index Danmark/Gallup
quote

Se danskernes overvejelser, hvis de skulle anskaffe eller udskifte bil

video

Kilde: Index Danmark/Gallup, helår 2021 / Målgruppe: 12 år+ / Stikprøve: 21.960

Internettet er første stop på turen

Uanset om du er bilforhandler, som sælger eller leaser nye og bæredygtige modeller, eller om du sælger brugte biler, er et bilkøb altid et overvejelseskøb for kunden. Beslutningen tager tid. Og for langt de fleste starter købsrejsen på nettet.

Find vej i medielandskabet

Internettet giver dig en unik mulighed for at ramme helt præcist, når du kender din målgruppe. Du kan styrke kendskabet til din forretning yderligere med det rette mediemix af online tilstedeværelse kombineret med f.eks. radio og trykte medier. Som Danmarks største regionale og lokale mediekoncern kan vi tilbyde særligt attraktive muligheder for annoncørbetalt indhold.

Hvert medie har sine styrker, og den rette kombination af medier har stor betydning for effekten af dine investerede markedsføringskroner. Opnå maksimal effekt af din markedsføring Læs artiklen: Sådan vælger du de rigtige medier

Nedenfor lister vi fire parametre, som kan få din markedsføring op i gear.

Fire vigtige parametre til bilforhandleren og autoværkstedet

Fire parametre, som kan få din markedsføring op i gear.

1. Unikke kvaliteter

I gennemsnit er danskerne villige til at køre 58 km efter en ny bil. Det giver dig en stor radius i forhold til salgsmuligheder. Ved at kortlægge dine unikke kvaliteter som bilforhandler øger du chancen for, at kunderne lægger vejen forbi din forretning. Dine unikke kvaliteter er dem, som tydeliggør forskellen mellem dig og dine konkurrenter og sikre dig et forspring i racet,

Sæt foden på speederen og tilmeld dig vores nyhedsbrev. Så modtager du en guide, der hjælper dig med at få kortlagt dine unikke kvaliteter.

2. Drevet af storytelling

Bilmærkernes egne universer er gennemførte eksempler på vellykket storytelling. Som bilforhandler er du en levende del af dette drømmeunivers. Hvordan vækker du slumrende bildrømme til live hos dine kunder? Tænk over dine budskaber – fortæller du den gode historie til dine potentielle kunder? En historie, som de kan spejle sig i, har stor effekt i kundernes underbevidsthed, når du skal ud og vælge den næste bil eller det rette sted af få bilen fikset.

Hvad vil du være kendt for? Få inspiration i artiklen: Finder budskabet der virker

quote

“Det har har gjort at vi har vækstet 50%”

Rene H. Hansen, Rene’s Autoopretning

3. Vær synlig lokalt

Digital synlighed på lokale medier og online platforme er et afgørende parameter, når kunderne søger efter autoværksteder eller bilforhandlere på Google. Grundlæggende handler det om at blive set online af dine lokale kunder – og om at tiltrække nye loyale kunder ved at synliggøre din forretning på Google. Ved hjælp af værktøjer som finddet.dk, Google My Business og lokal SEO kan vi hjælpe din virksomhed med at blive eksponeret for den rette målgruppe i lokalområdet.

Få flere tips i artiklen: Opnå større synlighed lokalt

4. Vær synlig når det gælder

Valg af autoværksted og bilforhandlere handler ofte om service, pris og tillid. Men undersøgelser viser, at 49% allerede har taget stilling til, hvem de vil henvende sig til, før de overhovedet har brug for din assistance. I langt de fleste tilfælde er der konstant kunder i markedet på jagt efter netop dit produkt. Du skal derfor sikre kontinuerlig synlighed i din markedsføring og det rette mediemix.

Læs mere om hvornår og hvordan du fanger dine kunder hvor de er, når de er der

Tror du på markedsføring? Mød René, der fik syn for sagen og øgede sin omsætning med 50%

video

Brug for at komme op i omdrejninger?

Vi vil gerne hjælpe dig med at komme rigtigt fra start og op i fart med din markedsføring. I tæt samarbejde med dig tilbyder vi at lægge en effektiv markedsføringsplan, der er skræddersyet til din forretning.

Book dit gratis møde her og få lagt en effektiv markedsføringsplan.

Kontakt os Book møde Nyhedsbrev

Kan vi hjælpe?

Skal vi hjælpe dig godt i gang med din markedsføring?

Ring op eller send en mail, vi sidder klar til at hjælpe dig.

Mediernes styrker

Book et møde i dag og få lagt en gratis markedsføringsplan

Navn*
Firma*
CVR nummer*
Arbejdsmail*
Telefon*
Fire forretningsfolk planlægger markedsføring på kontor
Indtast mødeinformationer
Foretrukne dage
Kommentar

Få større effekt af din markedsføring, få styr på dine unikke kvaliteter

Har du helt styr på dine unikke kvaliteter? Altså hvordan du skiller dig ud fra mængden, så kunderne vælger dig fremfor konkurrenten?

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og få en guide til at skille dig ud fra dine konkurrenter og få flere kunder i ”butikken”.

Indtast dine kontaktoplysninger her*
Fornavn
Efternavn
Virksomhed
Din arbejds e-mail
Jeg accepterer nedenstående samtykke

2 Håndværkere som arbejder med tagkonstruktion

Nyhedsbrevet, der styrker din markedsføring
*Ved tilmelding: Når du samtykker til modtagelse af nyhedsbreve fra Jysk Fynske Medier P/S, accepterer du modtagelse af elektroniske nyhedsbreve, som indeholder nyheder, markedsføringstiltag, konkurrencer samt tilbud om deltagelse i sociale og fagligevents for Jysk Fynske Medie samt udvalgte datterselskaber og egene brands. klik her for en komplet oversigt over udvalgte datterselskaber og brands. Du kan til enhver tid tilbagekalde dit samtykke via linket i bunden af den tilsendte e-mail eller ved henvendelse. Læs vores privatlivs- og cookiepolitik her