5 muligheder, der tiltrækker lokale kunder

Tiltræk dine lokale kunder
Dit lokalområde er en guldgrube af loyale kunder.
Men kunderne er nødt til at vide, at du findes. Ellers vælger de din (lokale) konkurrent. Her får du 5 måder, du kan annoncere lokalt på – for lokal annoncering er dét, der skal til, hvis du skal udnytte det vækstpotentiale, der ligger i dit lokalområde.
Hvorfor benytte lokal markedsføring
– Kan det godt betale sig at være synlig lokalt?
Start med at sætte dig i kundens sted: Hvis du skal vælge en tømrer, en frisør, en café eller en dyrlæge, vil du så foretrække én, der ligger i dit lokalområde? Naturligvis vil du det.
Du vil søge på Google specifikt efter lokale udbydere af det produkt, du mangler. Hvis du da ikke allerede har en relevant tømrer i hovedet, fordi det nu engang er den, der kontinuerligt har været synlig i lokalområdet.
Faktisk er det sådan, at
– 88 % af forbrugere, der foretager en lokal søgning på deres smartphone, besøger eller ringer til en butik inden for én dag
– Næsten 46 % af alle Google-søgninger er søgninger efter lokal information
– 78 % af lokale søgninger fører til et køb
Så ja, det kan godt betale sig at være synlig over for dine lokale, potentielle kunder.
5 effektive lokale kanaler, der kan gøre dig synlig
Du får her en gennemgang af de 5 af de mest effektive, lokale annonceringsmuligheder. Tænk på kanalerne som brikker i en helhed. Det er nemlig samspillet mellem dem, der giver den største effekt.
1. Duk op i Google med My Business
En stærk online tilstedeværelse er vigtig for virksomheder, der opererer lokalt. Med Google My Business synliggør du din virksomhed for kunder, der søger efter lokale produkter/ydelser, som du tilbyder.
Kombinerer du din Google My Business med gode anmeldelser fra dine kunder, har du særligt gode forudsætninger, når nye kunder skal vælge, hvor de vil handle.
2. Annoncér i relevante dagblade og ugeaviser
Når du annoncerer i din lokale avis, rammer du forbrugerne i situationer, hvor de typisk er mere fokuserede end på andre kanaler. Kommunikér få men effektive budskaber, som gør det overskueligt for modtageren. Jo klarere budskab desto større er sandsynligheden for, at det bliver husket.
3. Online bannerannoncering
Med online bannerannoncering, som er de reklamer, der ligger i toppen og i siden på hjemmesider, kan du fokusere dit budskab meget specifikt til de mest relevante personer i dit nærområde. Du kan også måle effekten med det samme og løbende ændre i budskaberne alt efter, hvordan de performer.
Vil du også være én af de første til at få besked, når vi udgiver artikler som denne?
Tilmeld dig vores nyhedsbrev, så sender vi dig cirka én gang om måneden tips og tricks til din markedsføring & forretning. Du få også forbrugerindsigter, og bliver opdateret på trends og tendenser i markedet.
Tilmeld dig nyhedsbrevet, lige her.
Du får endda også en guide, til hvordan du kan effektiviserer din annoncering med storytelling.
4. Lokalradioer
Lokale radiostationer er effektive markedsføringskanaler, da de rammer kunder, der er i nærområdet. Radioannoncering påvirker forbrugerne ubevidst. Mange arbejder eller kører bil, mens de lytter, og skruer ikke væk eller slukker midt i din reklame. Når de så aktivt går i markedet efter dit produkt eller ydelse, vil de have nemmere ved at genkende dit brand i mængden af konkurrenter.
5. SEO-optimering
Har du en hjemmeside eller blog, skal du dukke op, når lokale kunder googler dig eller produkter/ydelser du tilbyder. Ved at optimere din SEO (Search Engine Optimization) vil du opnå højere placering på Google. Og dét er vigtigt, for 92 % af os, vælger en virksomhed, der ligger på side ét på Google.
Du kan altid få rådgivning hos os
Synes du, de er svært at finde rundt i junglen af medier, målgrupper og mange andre ting, du skal have styr på i din markedsføring?
Book et møde med din lokale medierådgiver. Sammen sammensætter vi skræddersyet markedsføringsplan, som passer til lige præcis din virksomhed og dine behov.