Markedsføringstrends i 2022, som du skal holde øje med

Trends du skal holde øje med i 2022, når det kommer til din markedsføring
Med et evigt foranderligt markedsføringslandskab, kan det være en udfordring at være opdateret på alle mulighederne. Der kommer hele tiden nye trends. Du kan vælge at være med på alle trends, eller du kan udvælge dem, som giver mest mening for din virksomhed.
2022 er ikke anderledes. Vi ved ikke, hvilke trends der opstår i løbet af året, men vi ved, der er kamp om kunderne!
Så hvad vil 2022 betyde for markedsføringen? Og hvordan skal du forberede dig for ikke at sakke bagud?
3 trends du skal være forberedt på i år! Og som med sikkerhed vil give dig et forspring i kampen om forbrugernes opmærksomhed.
1. Personliggør, personliggør & personliggør
Content kommer i mange former, og der er enorme mængder af det ´derude´. Og forbrugerne skal vælge, hvad de vil læse, se og høre. De kan ikke nå det hele.
Artikler, Sociale Medier, Podcasts, Webinars, Online events, blogs.
Der er rigeligt at vælge i mellem. Derfor er opmærksomhed fra forbrugerne sværere at få end nogensinde før.
Det er ikke nok at kaste det store net ud og forsøge med alle former på alle medier. Mød dine kunder, hvor de er. Tal til dem på de platforme de ser og hører dig.
Ud over at være hvor de er, skal du løse deres ”problemer” med din ydelse eller dit produkt.
Tal direkte og udpeg, hvad lige præcis du kan gøre for dem. Personliggør indholdet og gør det håndgribeligt for modtageren.
Nøgleordet er altså personliggørelse – og relevans for din målgruppe. Tal mere konkret, men til en mindre målgruppe. Den målgruppe som er din ideelle kunde. Og den kunde, som har størst sandsynlighed for at handle hos dig.
2. Brug (kort) format video
Video-formatet har længe virket, og gør det stadig. Video (og webinar) er effektivt til at vise, forklare, og promovere dine produkter. Du kan gå i dybden med det, og forbrugerne får stor viden fra det.
Folk har travlt. Det er sikkert årsagen til, at kortformat video har vundet stort frem de seneste år. Forbrugerne har taget godt imod og vænnet sig til at blive eksponeret for formatet på forskellige platforme.
Skift nogle af de lange videoer ud med korte af slagsen. De skal være underholdende, de skal være fængende, og du skal komme direkte til din pointe. Gør du det smart, kan du både bruge samme video på Sociale Medier og Digitale bannere.
3. Optimer til mobilen
Du kender det. Du skal finde menukortet for en lokal restaurant fra din mobil. Du finder hjemmesiden, men den er ikke optimeret til din mobiltelefon. En ærgerlig oplevelse!
Videre til næste restaurant. Oplevelsen er meget bedre, for den er optimeret og nem at læse på mobilen. Her vælger du at spise!
Folk bruger deres mobiler mere, og til flere ting.
Husk at optimere din hjemmeside til mobiltelefoner.
Dine (potentielle) kunder skal have en god oplevelse, når de besøger dit website. Uanset hvorfra de besøger den. Risikoen for at miste potentielle nye kunder, er mindre. Du giver dem nemlig en god oplevelse på dit website.
Og når nu vi er ved websites, så er SEO en væsentlig del af den. I hvert fald hvis du skal være synlig på Google! Og det skal du, ikke sandt?
Derfor: Gør det let for dine kunder at finde dig…
Sørger du for at holde din SEO ved lige, bliver du med større sandsynlighed fundet på Google – og valgt af kunderne.
Lad os tales ved
Er du klar til at få endnu mere opmærksomhed?
Og kunne du tænke dig at vide, hvordan vi kan øge din virksomheds synlighed?
Vores medierådgivere er klar til at lytte til dine ønsker og behov. De kender dit lokalområde. Og de har stor erfaring med at løfte mange forskellige brancher, med den helt rigtige kombination af medier og budskaber.
Vi står klar til at hjælpe dig med mere synlighed.