Display annoncering, kan det egentlig noget?

Display annoncering, kan det egentlig noget?

Kan bannerannoncering gøre noget godt for din virksomhed?

Det korte svar er ja. Det lidt længere kan du læse her.

Digital bannerannoncering er effektivt til at fange forbrugerens opmærksomhed. Digitale bannere er nemme at lægge mærke til, og gør du det rigtigt, vil de også blive husket.

Din annonce vil typisk blive vist til et større publikum, og samtidig giver det dig en positiv return-of-Investment. Det betyder, at du får flere kroner retur, end dem du lægger for digital bannerannoncering.

Du skal dog altid huske, at selvom mange mener, at en annonce skal sælge noget her og nu, er der stor værdi i at brande dig som virksomhed. Det kan digital bannerannoncering også hjælpe dig med.

Men hvad betyder det, når vi siger at digital bannerannoncering kan gøre noget godt for din virksomhed?

Her får du 3 gode grunde, til at overveje det, som en del af din markedsføringspakke.

Video ikon

Animerede bannerannoncer virker bedst! De har en CTR på op imod 0,251%

 

5 mennesker i JFM's grønne farve

Forstå dit publikum! Skriv tekster som fanger den målgruppe, du ønsker at ramme

Forsøg at inkorporere noget humor, som ræsonnere med din målgruppe

1. Ram specifikke kunder

Nogle fejler i deres markedsføring, fordi de sigter efter deres målgruppe, de forkerte steder. Andre misser deres målgruppe, og rammer irrelevante forbrugere. Og til sidst er der nogle, som sigter efter alle, og bruger den velkendte, men knap så effektive strategi, ”Spred-hagl”.

Det kan du undgå med digital bannerannoncering, hvor du kan ramme din præcise målgruppe, der hvor de er. Uanset om de læser nyheder på den lokale ugeavis, eller om det er på et stort dagblad, kan du ramme dem effektivt med digitale bannere.

Ja, rent faktisk kan du ramme dine kunder, på tværs af 150 af Danmarks største nyheds- og nichésites!

Det betyder, at hvis din målgruppe er løbere i Aarhus, så sigter din annonce direkte mod løbere i Aarhus. Og altså ikke løbere i Esbjerg, eller håndværkere i Aarhus.

Dine annoncer kommer dermed ud til lige præcis din målgruppe, og de lærer dig og din virksomhed at kende.

Og det bedste af det hele er? Jo længere tid din annonce er aktiv, jo mere målrettet kan den blive mod lige præcis dine ideelle kunder.

Ha’ et mål for dine annoncer! Det skaber synergi i din markedsføringsstrategi

Hvad er målgruppens problem? Sæt dig grundigt ind i din målgruppes behov

Begræns din copywriting! Vær kort og præcis, så læseren får et hurtigt overblik

2. Læseren engagerer sig i din annonce

Udover at ramme et bredere, men samtidig mere fokuseret publikum, med dine annoncer, fastholder du også opmærksomheden hos dem i længere tid.

I gennemsnit bruger modtager 2,5 sekunder på at vurdere en Facebook annonce, når de ser den på deres computer. Og blot 1,7 sekunder på telefonen.

Derimod bruger de i gennemsnit 16,3 sekunder på et nyhedssite, når de ser den på computeren. Og 5,3 sekunder på telefonen.

Det betyder, at dine annoncer bliver vist i markant længere tid, når du bruger online bannerannoncering. Og du får den opmærksomhed, som din virksomhed fortjener.

3. Du bliver husket som troværdig

Når du annoncerer med digitale bannere, skaber du troværdighed omkring din virksomhed.

Særligt når der er kræset om detaljen, og gjort lidt ekstra ud af det, bliver de opfattet som troværdige. Forbrugere forbinder den type annoncer med professionalisme og troværdighed.

Samtidig husker kunderne dig. Og selvom de ikke køber hos dig med det samme, vil du være tættere top-of-mind, når de skal bruge en løsning eller et produkt, som du tilbyder. Og dermed er der altså større sandsynlighed for at de handler hos dig.

Og det er nu engang en god ting for din virksomhed, at du bliver husket og opfattet som troværdig.


Typer af digitale bannerannoncer

Herunder finder du de forskellige muligheder der er af digitale bannerannoncer.

Vil du læse mere om mulighederne indenfor bannerannoncer – f.eks. branding- eller tilbudsannoncer – kan du læse mere lige her.


Har din virksomhed en Facebook-side? Og bruger I den til at lave ikke-betalte opslag?

Vidste du, at opslag af den type typisk kun når ud til 20% af dine følgere. Og sjældent når ud til nye kunder?

Med Social Display kan du nemt omforme dine Facebook opslag, til digitale bannerannoncer på de mest besøgte sider i Danmark.

Få maksimalt ud af dine Facebook-opslag

Vil du gerne ramme en helt specifik målgruppe, som engagerer sig i dit indhold, samtidig med at du vil blive husket som troværdig, så skal du overveje digital bannerannoncering – og den hurtige vej at prøve det af, er ved at anvende Social Display. Det kan du få mere at vide om i denne video.

video
Ønsker du at læse mere om Social Display?

Vil du høre mere om digital bannerannoncering?

Udfyld formularen, så kontakter vi dig indenfor 48 timer på hverdage.

Fulde navn*
Mail*
Telefon*
Post nr.*
Virksomhed*
Læs vores cookie- og privatlivspolitik. Du kan til enhver tid tilbagekalde dit samtykke ved at kontakte os.

Populære relaterede produkter:

Kontakt os Book møde

Kan vi hjælpe?

Vi sidder klar ved telefonen mandag-torsdag fra 8.00-16.00 og fredag fra 08.00-15.30.
Du kan også altid sende os en mail på: markedsfoering@jfmedier.dk – så vender vi tilbage hurtigst muligt.

Book et møde i dag og få lagt en gratis markedsføringsplan

Navn*
Firma*
CVR nummer*
Arbejdsmail*
Telefon*
Indtast mødeinformationer
Foretrukne dage
Kommentar

Få større effekt af din markedsføring, få styr på dine unikke kvaliteter

Har du helt styr på dine unikke kvaliteter? Altså hvordan du skiller dig ud fra mængden, så kunderne vælger dig fremfor konkurrenten?

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og få en guide til at skille dig ud fra dine konkurrenter og få flere kunder i ”butikken”.

Indtast dine kontaktoplysninger her*
Fornavn
Efternavn
Virksomhed
Din arbejds e-mail
Jeg accepterer nedenstående samtykke

2 Håndværkere som arbejder med tagkonstruktion

Nyhedsbrevet, der styrker din markedsføring
*Ved tilmelding: Når du samtykker til modtagelse af nyhedsbreve fra Jysk Fynske Medier P/S, accepterer du modtagelse af elektroniske nyhedsbreve, som indeholder nyheder, markedsføringstiltag, konkurrencer samt tilbud om deltagelse i sociale og fagligevents for Jysk Fynske Medie samt udvalgte datterselskaber og egene brands. klik her for en komplet oversigt over udvalgte datterselskaber og brands. Du kan til enhver tid tilbagekalde dit samtykke via linket i bunden af den tilsendte e-mail eller ved henvendelse. Læs vores privatlivs- og cookiepolitik her