Få succes med din markedsføring i 2022

Kalenderen skriver snart 2022. Med et nyt år, kommer altid nye muligheder.
Nye muligheder, som kan være med til at skabe vækst i din virksomhed.
Der er sket rigtigt meget i år, og det kan være svært at holde sig opdateret på alle leder og kanter.
Vi har kigget ind i den magiske krystalkugle, så vi kan hjælpe dig med at skabe (endnu mere) effektiv markedsføring i 2022.
Krystalkuglen viser ikke altid korrekt, men der er et par ting, som vi er helt sikre på:
- Content markedsføring er og bliver en væsentlig faktor
- Digital markedsføring er vigtig, men adspredelse er endnu vigtigere
- Fastholdelse af kunder er lige så vigtigt, som at tiltrække nye
Vi giver dig her 5 tips, som kan hjælpe dig med at så endnu mere ud af din markedsføring i 2022.
1. Invester tid (og penge) i at bygge et stærkt brand
Selvom du kan nå et stykke ad vejen, med opslag på Facebook når du har et godt tilbud, er det meget mere effektivt at dine kunder ved præcis hvad du står for.
Med andre ord. Det er vigtigt, at du er kendt for det du gerne vil være kendt for. Og at du brander dig på præcis den måde.
Den mest effektive branding, får du når du er synlig. Og når du er synlig kontinuerligt, med dine budskaber. Og helst i flere forskellige medier, hvor du kan aktivere din målgruppe på forskellige måder.
Når du skaber et stærkt brand, får du nemmere ved at tiltrække nye kunder, samtidig med at dine nuværende kunder vil forblive loyale over for dig.
Derfor er det en god idé, at arbejde med branding af din virksomhed, når du markedsfører dig selv. Det er en god investering på den lange bane.
Vidste du at…
… markedsføring på abonnement er genvejen til bedre branding og mere effektiv markedsføring, og til den bedst mulige pris.
2. Content er ikke hvad det har været – hold det simpelt
Content er vigtigt. Ingen tvivl om det. Men der er rigtigt meget af det derude.
Som forbruger bliver vi tilbudt content fra alle steder. Så mange steder, at der slet ikke er tid til at forholde sig til det hele.
Så hvordan skiller du dig ud fra mængden?
Hold det simpelt og relevant. Og meget gerne underholdende på samme tid.
Det skal altså være fængende og overskueligt for modtageren.
Uddan dine kunder og giv dem værdi, med indhold som er præcist og målrettet til dem.
På den måde, brander du også dig selv på en stærk og effektiv måde. Tænk over hvad du gerne selv ville høre og læse om, hvis du var i din kundes sted. For ofte er det rent faktisk det, som dine kunder (og potentielle kunder) gerne vil høre.
3. Blev bedre til at bruge storytelling
Mange falder ofte i fælden, hvor de beskriver alt hvad deres produkter kan.
Men det virker altså langt bedre, hvis du kommunikerer udbyttet for modtageren.
Fortæl hvordan dit produkt, eller din ydelse, gør hverdagen nemmere eller bedre for dine kunder.
Og læg gerne noget personlighed i din fortælling.
Hvordan gør du så det, så det samtidig er underholdende?
Svaret er storytelling.
Storytelling handler om at underholde og overtale, på en og samme tid. På den måde, fanger og husker din målgruppe bedre budskabet.
Men at bruge storytelling, er lettere sagt end gjort.
Derfor har vi lavet en hel guide, som kan hjælpe dig med at blive bedre til at bruge storytelling i din markedsføring.
4. Tænk ud af boksen
Hvad end har virket før, virker ikke nødvendigvis længere. Eller måske er der noget som virker endnu bedre.
Husk derfor, at tænke ud af boksen, når det kommer til din markedsføring.
Du kender det fra dig selv. Ser du det samme tilpas mange gange, lægger du ikke mærke til det mere.
Dine kunder er ikke anderledes.
De ser og husker, det som skiller sig ud. Og det som skiller sig ud, er ofte anderledes end den gængse annonce på, eksempelvis, Facebook.
Derfor bør du også tænke i flere kanaler, for at sprede dine budskaber ud på bedst mulig vis.
5. Brug kunstig intelligens
Det er her, og det er effektivt. Kunstig intelligens. Og det kan blive din bedste ven i din digitale annoncering.
Ved at bruge kunstig intelligens, kan du skabe større opmærksomhed på din virksomhed.
Med kunstig intelligens i din annoncering, kan dine budskaber blive vist til en meget præcis målgruppe, som har større sandsynlighed for at være interesseret i dit produkt eller din service. Din markedsføring bliver altså langt mere værdifuld.
Og ikke kun får du mere for dine penge og du får højere effekt markedsføring på tværs af de medier, hvor dine kunder befinder sig.
Men når du samtidig sørger for at brande dig effektivt ved at skabe fængende content, hvor du tænker ud af boksen i din storytelling, skaber du en stærk grobund for at vækste din virksomhed.
Du kan altid få rådgivning hos os
Synes du, at det er svært at finde rundt i junglen af branding, medier, målgrupper og mange andre ting, du skal have styr på i din markedsføring?
Book et møde med din lokale medierådgiver. Sammen laver vi en skræddersyet markedsføringsplan, som brander din virksomhed lige præcis som du ønsker det.