3 tips der effektiviserer din markedsføring i de travle perioder

Vær på forkant, og skab de stærkeste resultater
Vi ved det godt. Du har travlt i denne tid. Black Friday og julehandlen er lige om hjørnet. Bagefter lurer januarudsalget.
Men med lidt justeringer hist og her, kan du skabe (endnu) bedre resultater.
For hvordan skal du egentlig håndtere din forretning og markedsføring i den periode? Og hvornår skal du i gang?
Vi giver dig 3 stærke tips, til hvordan du får endnu større succes i disse perioder. Og til allersidst får du et stærkt bonustip, som kan bruges året rundt.
1. Start nu – så kender dine kunder dig
Det korte råd er; du skal helst ikke starte – du skal helst gerne være i gang kontinuerligt!
Den længere forklaring er, at jo bedre din målgruppe kender dig når du kører dine Black Friday tilbud, julehandel eller januarudsalg, jo større er chancen for at de vælger dig. Og derfor leder kontinuerlig markedsføring dig ofte til de bedste resultater.
Vi har sagt det før, og siger det gerne igen.
Alle dine kunder er ikke i markedet hele tiden. Tæt på halvdelen har allerede besluttet sig for hvor de vil handle, når de kommer i markedet. De sidste, vælger mellem 2-3 leverandører. Og her bliver du altså med større sandsynlighed overvejet, hvis de allerede kender dig.
Hvis du ikke allerede er i gang, med at annoncere, er det en god idé at gøre det allerede nu. Hvad dine budskaber skal være, kommer an på dine forretning. Men det er altid en god idé at sætte det lokale i fokus.
Vidste du at…
… et årshjul hjælper dig med din planlægning af markedsføring hele året.
Du kan downloade vores skabelon lige her.
2. Undgå rabat som eneste driver
Bruger du rabat som den eneste driver, når du annoncerer, vænner du folk til at du ofte giver rabatter. Det kan i værste fald betyde, at de ikke handler hos dig, når du ikke tilbyder en eller anden form for rabat.
I stedet bør du være kontinuerlig i din markedsføring, så folk kender dig for andet en rabat.
Det kan være de kender for dine unikke kvaliteter – altså de kvaliteter som kun du har. Måske er du den eneste lokale forhandler af X, eller byens bedste til Y. Det er væsentligt at slå på i din markedsføring.
Men det betyder altså ikke, at du ikke kan give rabatter, eksempelvis i forbindelse med Black Friday – for selvfølgelig kan du det.
Men husk – kender modtagerne dig, er der også større sandsynlighed for at de beslutter sig for at handle hos dig, på baggrund af dine tilbud.
3. Spil på flere heste
Man vinder ikke hver gang, men spiller du på flere heste, er sandsynligheden for gevinst større. Bogstavelig talt.
Det samme er tilfældet med din markedsføring, og særligt i en heftig periode som Black Friday. Og julehandlen, hvis du kører dine kampagner videre hertil.
Spreder du dit markedsføringsbudget ud på flere kanaler, vil din målgruppe med større sandsynlighed også modtage din kommunikation. De vil blive mindet om dig, og har derfor større sandsynlighed for at engagere sig i dine kampagner.
Husk at dine kunder ikke er på alle medier samtidig. Du kan derfor få deres opmærksomhed uanset om det er med en stærk radioannonce i bilen, en avisannonce i den lokale ugeavis, en annonce på Sociale Medier eller et banner på dit lokale dagblad.
Jo flere stedet du er til stede, jo større er din chance også for at få en succes med dine kampagner.
Bonustip
God service skaber loyalitet blandt dine kunder.
Du kender det fra dig selv. Der hvor du får en god service, vil du gerne handle igen.
Dine kunder er ikke anderledes. Får de en god oplevelse ved at handle med dig, og får de en god service hos dig, vil de med større sandsynlighed vende retur.
Èn ting er i hvert fald helt sikker – får de den modsatte oplevelse, vil de ikke vende retur til dig.
Særligt en, til tider, lidt oversete målgruppe kan blive dine loyale kunder. Hvis du gerne vil lære mere om dem, skal du deltage på vores kommende webinar om de nye seniorer.
Skal vi hjælpe dig med at få succes med din markedsføring?
Uanset om du er i gang, eller om du vil i gang med din markedsføring, tilbyder vi dig råd og vejledning til at lægge en slagkraftig plan.
Vi kan, som dit lokale mediehus, hjælpe dig med viden om hvor dine kunder er, hvordan du kommer i kontakt med dem og hvordan du sikrer dig at de kommer igen og igen.