4 konkrete råd til din annoncering

4 konkrete råd til din annoncering
Vi har ret godt fat i parametrene, der gør forskellen for, om annonceringen giver smæk for skilling!
Værsgo – 4 konkrete råd til opbygning af din annoncering. Du kan også downloade pdf-guides herunder, som hjælper dig godt i gang med din annoncering i radioen, avisen eller online.

For at opnå kendskab og få opbygget en brand-værdi hos modtageren, er det essentielt, at der er en rød tråd i al din markedsføring. Logo, farver, skrifttyper og værdier skal gå igen i alt dit materiale.
Ønsker du at bruge dit radiospot til branding/profilering og opbygning af kendskab, vil det ofte være kampagner, som er afviklet over en længere periode, der egner sig bedst.
Det er afgørende, for at opnå kendskab og få opbygget din brand-værdi hos modtageren. Vær konsekvent!

Det er en god idé at følge strategien ’ less is more’. Altså, gør dit budskab simpelt. Vi vil anbefale 1-2 budskaber, hvor antallet af budskaber vil afhænge af annoncens størrelse eller radiospottets længde. Få informationer og budskaber gør det overskueligt for modtageren samtidig med, at dine egne budskaber ikke ender med at kæmpe om opmærksomheden.
Du skal vælge dine ord med omhu, og gøre det helt klar, hvorfor skal kunderne købe dit produkt, hvad får de ud af det, og hvorfor skal de slå til netop nu? Sæt dig altid i kundens sted og gør opmærksom på den potentielle kundes udbytte og de fordele, som opnås ved at gøre brug af netop dit produkt eller din serviceydelse.

Call to action skal være formuleringer, der er nemme at forstå og som har høj synlighed. Ved print annoncer kan et eksempel være tilbudsannoncering med en begrænset periode.
I onlinebannere kan du benytte link til konkrete produkter eller kontaktoplysninger på dit site med en ”klik her” eller ”køb her” Call to action.
Hvis dit radiospot skal indeholde et call to action, kan det for eksempel være et specifikt tilbud eller ring på 55 55 55 55. Pas på med at tale for meget om “dig selv” og/eller give fakta i dit radiospot, da lytterne hurtigt mister interessen.

Det er vigtigt at vælge billeder, som skaber merværdi for annoncen. Hvis billederne samtidig kan vække den rigtige følelse hos modtageren, vil det medvirke til at skabe loyalitet og troværdighed.
Billeder og andre visuelle effekter skal altid være af god kvalitet. Billeder kan også skabes med lyde i dit radiospot, ved at bruge kendte lyde som skaber ”billeder” og følelser hos modtageren. En god historie kan sikre stærke billeder, som oftest huskes længere. Den gode historie vil dog ofte kræve plads i spottet og egner sig derfor bedst til længere radiospots.
Vil du gerne vide mere om annoncering?
Så har vi samlet et par råd til, hvordan du får mere ud af din annonceringen indenfor radio, print eller digital. Du er også altid velkommen til at kontakte os, hvis du har konkrete spørgsmål til annoncering af netop din forretning.